CITEŞTE ŞI

Auto

Cum îți pregătești mașina pentru sezonul rece

Autor: Oana Tonca | vineri, 31 octombrie 2014 | 10 Comentarii

Pregătirea maşinii pentru iarnă este absolut necesară, iar toţi şoferii trebuie să aibă în vedere acest aspect pentru a evita eventuale tragedii.

Bucureştiul este un oraş sufocat de maşini. Peste 1,12 milioane de vehicule erau înmatriculate la sfârşitul anului trecut în Capitală, iar dintre acestea 900.000 erau autoturisme, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Dintre cele 900.000 de autovehicule, peste 170.000 sunt mai vechi de 15 ani, iar alte 150.000 au peste 20 de ani vechime. Indiferent de vechimea maşinii, dar mai ales în cazul celor trecute de „prima tinereţe“, trebuie verificate mai multe elemente odată cu venirea anotimpului rece. Evident, primul lucru de care se lovesc proprietarii de maşini este nevoia de a schimba anvelopele, existând, de câţiva ani, şi sancţiuni legale pentru cei care nu se conformează. Anvelopele de iarnă trebuie montate imediat ce temperatura de afară a scăzut sub şapte grade Celsius. Compuşi speciali de cauciuc utilizaţi la fabricarea anvelopelor de iarnă fac ca acestea să rămână flexibile şi elastice chiar şi la temperaturi cu mult sub zero grade. Distanţa de frânare se reduce în cazul automobilelor echipate cu anvelope de iarnă cu până la 30 de metri. În Europa, anvelopele trebuie să aibă, conform legii, o adâncime a căii de rulare de minimum 1,6 mm.

Anvelopele care au o adâncime a profilului mai mică de 4 mm nu sunt recomandate pe timp de iarnă, conform specialiştilor în domeniu. De asemenea, este recomandat ca anvelopele de iarnă să aibă propriile jante, deoarece în momentul demontării se pot deteriora. În plus, roţile se vor păstra echilibrate şi nu vor mai necesita alte cheltuieli de echilibrare în momentul remontării.

Dacă nu dispuneţi de suficient spaţiu, există aşa-numitele hoteluri de anvelope care le pot depozita contra-cost, până la şase luni. Preţul porneşte de la 10 lei pe lună pentru un set şi poate ajunge chiar şi la 20 de lei, în funcţie de hotel. Pentru cele de mari dimensiuni, preţul trece de 30 de lei. Dacă anvelopele nu sunt recuperate în timp util sau sunt abandonate intenţionat, după şase luni acestea sunt distruse în mod ecologic.

Dotări obligatorii

Odată rezolvată problema anvelopelor, trebuie verificat uleiul, antigelul, ştergătoarele de parbriz, bateria, frâna de mână şi lichidul de spălare a parbrizului. O atenţie deosebită trebuie acordată antigelului, deoarece dacă acesta nu este suficient se poate ajunge chiar la spargerea blocului motor.

Este foarte important de reţinut că turnarea de antigel sau apă rece în circuitul de răcire a motorului fierbinte poate distruge motorul instantaneu. Pe acelaşi principiu, trebuie să acordaţi o importanţă deosebită şi vasului care conţine lichidul de spălare a parbrizului. Odată cu scăderea temperaturii, apa se solidifică şi vasul de plastic se poate sparge, la fel şi motoraşele care duc lichidul la stropitoare, precum şi furtunurile. De aceea, odată cu venirea frigului este recomandată schimbarea lichidului de parbriz de vară cu unul de iarnă care să reziste la cel puţin -20 de grade Celsius.

Este util să mai aveţi în maşină: cabluri pentru alimentarea bateriei, trusă de lanţuri corespunzătoare dimensiunii cauciucurilor maşinii, o perie pentru zăpadă, raclete pentru gheaţă, spray pentru dezgheţarea încuietorilor, rezervă pentru lichidul de spălare a parbrizului, cabluri de alimentare cu curent şi, nu în ultimul rând, o lopată.

Condusul pe timp de iarnă

Condusul pe timp de iarnă este mai solicitant decât în oricare alt anotimp, iar pentru a nu avea evenimente neplăcute, ţineţi cont de sfaturile de mai jos:

Pe drum: reglaţi viteza de conducere la condiţiile existente şi păstraţi o distanţă de siguranţă între dvs. şi vehiculul din faţă. Încercaţi să frânaţi treptat.

În curbe: pentru a evita pierderea controlului în viraje, se încetineşte în linie dreaptă, înainte de viraj. Menţineţi o viteză scăzută şi constantă în curbă, pentru a nu pierde controlul maşinii. Nu frânaţi. Aşteptaţi până când ieşiţi din viraj pentru a accelera din nou.

La frânare: încercaţi să frânaţi treptat pentru a opri blocarea roţilor. Dacă roţiile se blochează, vehiculul va aluneca şi ieşi de sub control. În cazul în care acest lucru se întâmplă, eliberaţi pedala de frână pentru a recupera din tracţiune, apoi utilizaţi frâna de motor alternativ cu pedala de frână.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.