Dintre aceste cumpărături spontane, 65% încep de pe smartphone. PC-ul este device-ul terminal unde se termină procesul de cumpărare, datorită ecranului mai mare și mai confortabil. Dragoș Gurarosie (PamPam) a specificat și faptul că publicul, în timp ce se uită la televizor, face o serie de alte activități online: e-mail-uri (60%), discuții cu prietenii (42%), browsing-ul (44%).

Consumatorul conectat din mediul rural

Rodica Mihalache (Starcom MediaVest România), a vorbit despre consumatorul conectat din mediul rural: o cercetare cantitativă realizată de Starcom. În ciuda impresiei generale, 47% din populația rurală a României se află pe Internet și acoperă toate segmentele de vârstă. Studiul a descoperit faptul că 80% din oamenii din rural cu acces la internet sunt pe Facebook, care este principalul canal folosit după Google Search.  Sunt conectați la nivel informativ, dezvoltarea personală și cultură generală sunt arii de interes preponderente, precum și familia, sănătatea, gospodăria. Nu sunt preocupați de distracție, ci mai degrabă să se dezvolte. Majoritatea au venituri mici și medii care vin în general din salarii și alocații, așa că doresc să-și îmbunătățească statutul personal prin dezvoltare.

Sunt conectați cu tehnologia – jocul pe calculator este în top, devansând activități "clasice" cum ar fi statul de vorba la bar cu vecinul, lucrul manual sau mersul la biserică. Pentru ei, online-ul e un mediu de conectare, și nu de afirmare. Fie caută informație, fie caută conectare: 26% află de evenimentele care se întâmplă în mediul rural din online. Majoritatea își fac cumpărăturile săptămânal în supermarketurile sau hypermarketurile din mediul urban și conectarea cu urbanul îi ține la curent cu noutățile cotidiene. mOamenii din mediul rural sunt conectați și cu brandurile. Observă atât reclamele amuzante, cât și informative; dacă informația le este utilă, o vor memora și vor cumpără produsul. Chiar dacă majoritatea veniturilor sunt cheltuite pe utilități și mâncare, oamenii sunt interesați de ceea ce au de spus brandurile.

Profile digitale

Andreea Coca (GfK România) a vorbit despre profilele consumatorilor de internet și abordările digitale dedicate acestora. Există 5 profile principale și 2 secundare de utilizatori în online: 

Digital Natives: Ei sunt cei mai deschiși la inovație, dar sunt și foarte critici în legătură cu ea. Azi vor fi alături de un brand, mâine alături de produsele competiției, dar pot să devină advocates foarte buni pe termen lung.

Digital Settlers sau coloniștii: Au cunoscut lumea analog, dar s-au integrat bine în lumea digitală; Sunt avizi după informație senzorială și rațională.

Imigranții digitali: Folosesc internetul pentru că e necesar în ziua de azi. Au o viziune pragmatică, rațională, dar nu sunt foarte engaged emoțional cu mediul digital. 

Digital Groupies sau voyeur-ii: Fac puțin din toate în mediul online. Ei se află la granița dintre online și offline și se implică foarte mult emoțional în digital. 

Digital Monks: Privesc cu destul de multă teamă și neștiință către digital. E posibil să fie copleșiți de informație și să nu treacă pragul internetului – fie nu au acces la internet, fie nu doresc să-l folosească. 

Celelalte două segmente au fost definite de Andreea drept secundare pentru că reprezintă o nișă foarte mică la noi în țară – Digital Refugees, cei care au avut o experiență negativă foarte puternică cu internetul și, din cauza ei, digitalul a căpătat o conotație negativă (exemplu: jocurile de noroc online), și Digital Emotionals, cei de vârste mici, introduși timpuriu în tehnologie, care încep chiar să-și piardă skill-urile verbale și de relaționare față în față. Cei mai mulți români se află în categoria Digital Monks (37%), Digital Groupies sunt următorii (29%), urmează Digital Immigrants (17%), Digital Settlers (7%) și Digital Natives (5%). Informațiile au fost furnizate în timpul unei conferințe (Marketing Research Conference 2014), cu tema "Connected Consumer Insights", organizată recent la UniCredit Tower.