Producătorul român Cosmetic Plant, controlat de clujenii Susana Laszlo, Tiberiu Meşter şi Katalin Racz, vizează în acest an intensificarea exporturilor şi anunţă extinderea pe piaţa din Ungaria.

„Unul dintre cele mai importante obiective ale companiei noastre, pentru 2014, este creşterea exporturilor. Astfel, ne-am extins şi pe piaţa din Ungaria”, spune Susana Laszlo (foto), directorul general al Cosmetic Plant, cu completarea că poziţionarea georgrafică a ţării vecine a avut avut un cuvânt greu de spus în luarea acestei decizii strategice a companiei, fiind cea mai apropiată zonă de unitatea de producţie de la Cluj-Napoca. 

Cosmetic Plant  vinde, în mai multe magazine  din principalele oraşe din Ungaria, 17 dintre cele 92 de produse pe care le fabrică, atât din game cu tradiţie, precum cea de Gălbenele şi Cătină, dar şi din game noi, precum Bioliv sau Argan.

Ce cumpără clienţii maghiari? “ (…) sunt interesaţi de produse cu ingrediente care pe piaţa din România nu sunt la fel de cerute. Spre exemplu, din categoria produselor cu ingrediente clasice, cele pe bază de măceşe se află pe primele locuri, faţă de România, unde cele pe bază de gălbenele şi cătină conduc clasamentul. În topul preferinţelor clientelor din Ungaria se mai află şi produsele pe bază de argan”, a observant Susana Laszlo.

„La noi în ţară – continuă ea – , produsele cosmetice din ingrediente naturale sunt vândute în primul rând în magazine naturiste şi farmacii, pe când în Ungaria piaţa cosmeticelor este dominată de reţelele internaţionale de drogherii precum DM (Drogerie Markt), Rossmann şi Müller. Spre exemplu, doar lanţul DM are în Ungaria peste 260 de magazine, faţă de cele 68 pe care le are în România”.

La nivel local, producătorul cu afaceri de 1,6 mil. de euro în 2013, îşi vinde produsele prin rețelele Cora Hypermarche România, XXL Mega Discount, DM DrogerieMarkt, Profi, în farmaciile Catena, Centrofarm și Remedia, în Plafar și alte magazine naturiste din țară.

Cosmetic Plant vinde, zilnic, prin toate canalele folosite, circa 2.600 de produse;  produsele destinate îngrijirii tenului, au o contribuţie de circa 65% din business-ul anual al companiei.

„În acest moment, capacitatea de producţie a fabricii noastre din Cluj-Napoca este de 1,5 milioane de produse pe an, urmând să fie majorată în toamna acestui an, odată cu finalizarea unui amplu plan de investiţii”, precizează Susana Laszlo.

Portofoliul Cosmetic Plant – o afacere de familie înființată în 1991, la Cluj-Napoca – , include 92 de produse, împărțite în 16 game sortimentale, grupate în funcție de ingredientul activ principal (argan, Q10, ceai verde, cătină, gălbenele etc.) sau de utilizarea produsului (protecție solară, îngrijirea părului etc).

Producătorii locali de cosmetice dețin o cotă de 10% dintr-o piață de 650 mil. euro dominată de multinaționale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon. În afară de Cosmetic Plant, din rândul mărcilor autohtone alte trei businessuri au un cuvânt de spus în industrie: Farmec, Elmiplant şi Gerocossen.