OBI se va retrage din România de la 1 septembrie, iar cinci din cele şapte magazine pe care le au acum ar putea fi preluate de comerciantul de jucării Jumbo, potrivit unor surse din piaţă, informează digi24.ro. Este o mişcare interesantă. Grecii de la Jumbo stau cu ochii pe spaţii în care s-ar putea extinde, iar magazinele OBI le oferă ceea ce căutau – spaţii largi, în zone bune din Bucureşti şi din alte cinci oraşe mari, mai scrie sursa citată.

Rămâne de văzut şi în ce măsură aceste spaţii vor atrage trafic, clienţi, pentru că nemţilor nu le-a mers prea bine. Din 2008, când au intrat în România şi până acum au tot adunat pierderi, pentru că nu au reuşit să se diferenţieze de concurenţă, de Dedeman, Bricostore sau Praktiker.  Obi a deschis primul magazin din România în 2008, la Oradea, extinzându-se în următorii doi ani cu încă şase unităţi, în Bucureşti (2), Arad, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu.

Afacerile Obi România au crescut constant în intervalul 2008 – 2012, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, de la 18,5 milioane lei la 182,2 milioane lei. Pe de altă, compania a înregistrat în această perioadă pierderi totale de peste 270 de milioane de lei, cele mai ridicate fiind consemnate în 2010, când rezultatul negativ a totalizat 77,1 milioane lei. De altfel, grupul german a decis în luna septembrie a anului trecut reducerea capitalului social al Obi România cu suma de 126 milioane lei, până la 81,3 milioane lei, prin încorporarea pierderilor.

La finele anului 2012, compania avea un număr mediu de 636 angajaţi şi piederi de peste 56 de milioane de lei. O parte dintre  anagjați  ar putea să-şi găsească de lucru în magazinele Jumbo.

Grecii sunt în plină expansiune în această regiune. Au deja în România două magazine, la Bucureşti şi Timişoara, iar în primele şase luni de prezenţă locală au făcut afaceri de 6 milioane de euro. Elenii au magazine şi în ţara de origine, dar şi în Bulgaria şi Cipru. În total, deţin 66 de magazine în regiune.