SE INTAMPLA ACUM!

Eveniment

China: Vânzările de autovehicule au înregistrat în 2015 cea mai mică creştere din ultimii trei ani

Autor: capital.ro | marţi, 12 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Vânzările de autovehicule în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, arată datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM), pe măsură ce încetinirea creşterii economice şi volatilitatea de pe pieţele bursiere au afectat cererea de autovehicule, informează AFP.

Potrivit CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut în China, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 4,7%. Comparativ, în 2014, piaţa auto din China a înregistrat o creştere de 6,9%, după un avans de 13,9% în 2013.

Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat că restricţiile la înmatriculare impuse în marile oraşe au diminuat creşterea vânzărilor cu până la opt puncte procentuale în timp ce volatilitatea de pe pieţele bursiere a fost responsabilă pentru o scădere de două puncte procentuale.

'Încetinirea pieţei auto în 2015 a fost, într-o oarecare măsură, una accidentală. În acest an, piaţa auto va creşte mai mult decât în 2015', a subliniat Dong Yang. CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să crească cu 6% în acest an, până la 26,04 milioane unităţi.

Piaţa auto din China este una crucială pentru constructorii auto străini, unii dintre aceştia înregistrând vânzări solide anul trecut în pofida încetinirii generale a pieţei. De exemplu, grupul auto american General Motors a vândut în 2015 un număr record de 3,61 milioane vehicule în China, în creştere cu 5,2% faţă de 2014. Aceste cifre conferă GM titlul de cel mai mare constructor auto străin de pe piaţa chineză, devansând rivalul german Volkswagen, care a livrat 3,55 milioane de autovehicule în China. Un alt constructor american, Ford, a înregistrat şi el anul trecut un record de vânzări pe piaţa din China, cu 1,12 milioane unităţi livrate, în creştere cu 3% faţă de 2014.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creştere a celei de a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creştere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendinţa de încetinire a continuat şi anul trecut când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creştere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate şi de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai şi alte mari oraşe pentru reducerea poluării şi blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule. AGERPRES

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.