Luând în calcul datele furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), mai exacte decât cele ale APIA, putem observa că liderul autoritar al comerțului cu mașini noi din România este Renault Commercial Roumanie. Această companie, importator al mărcilor Nissan și Renault, dar și distribuitor al vehiculelor Dacia, a vândut în primele trei luni ale acestui an 7.704 autoturisme, cu 19% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Al doilea mare importator este Porsche Romania – firma care gestionează la noi destinele mărcilor Audi, Porsche, Seat, Skoda și Volkswagen – cu vânzări totale de 4.624 de unități, în creștere cu 32%. Poziția a treia în clasamentul vânzărilor grupate pe importatori și reprezentanțe este deținută în acest an de Ford România CNV, companie care a raportat comercializarea a 2.129 de unități, corespunzător unei creșter cu 63% față de perioada similară din 2016.

Clasamentul importatorilor în funcție de numărul de modele vândute este continuat de Țiriac Auto – importatorul brandurilor Hyundai, Jaguar, Land Rover și Mitsubishi – cu 1.114 unități și de Opel Southeast Europe cu 1.093 unități.  Aceste două companii sunt urmate, în ordine, de Mercedes-Benz România, Toyota România, KIA România, Trust Motors și BMW Vertriebs. Cea mai mare creștere din acest Top 10 al importatorilor și reprezentanțelor este aferentă importatorului Kia (+73%), în timp ce singura firmă din Top 10 care a înregistrat un recul este Trust Motors (-18%), importatorul Citroen și Peugeot.

(Articol apărut pe 1 mai 2017 în ediția print a revistei Capital)

Citește și: Tendințele pieței în 2017: românii caută SUV-uri mici și compacte sau mașini premium