Sondajul arată totodată că majoritatea respondenților de la nivel global (63%) sunt informați cu privire la dezbaterea privind zahărul, însă doar 9% dintre ei consideră că sucul 100% nu este bun. O pondere de 72% consideră că „totul se reduce la cât de mult consumi” și aproape o treime au redus consumul.

 

Produsele care înregistrează creșteri  mari reprezintă noua generație de sucuri și smoothies „presate la rece”, cu mențiuni de sănătate adresate în mod normal grupului țintă  care este în continuă creștere.

Studiul ne arată că portocala rămâne aroma dominantă, cu 6,9 miliarde de litri vânduți în 2015 și o cotă de piață de 46% la categoria sucuri de fructe 100%. Sucul de mere este al doilea, cu 17% din vânzări, dar ambele înregistrează un declin, în vreme ce opțiunea de amestec de legume s-a ridicat pe locul patru în topul aromelor preferate, datorită atenției acordate sănătății.

 

Coacăzele și mango au înregistrat o creștere semnificativă, deși de la o bază mult mai mică. Însă cea care le depășește pe toate în materie de creștere este apa de cocos, care a explodat de la un segment de nișă la un produs mainstream la modă, în doar câțiva ani. Deja la anvergura unui fenomen global, acest suc stimulează imaginația și este un exemplu de oportunități existente pentru inovații care răspund nevoilor consumatorilor moderni.

 

Amestecul de legume și roșii se numără între primele 10 arome preferate la nivel global, atacând cota de piață a aromelor de fructe tradiționale. Amestecul de legume și fructe a ocupat poziția a opta în sondajul ­Tetra Pak, cu 18%, în vreme ce roșiile s-au clasat pe locul 10, cu 17%. Lansările de produse noi care conțin legume ca ingrediente au înregistrat o creștere a CAGR (compound annual growth rate) de 43% între 2012 și 2015. Din nou, se observă o intersectare cu celelalte două tendințe, având în vedere că majoritatea ingredientelor natural de funcționale în vogă sunt legumele, precum sfecla roșie și napul.