În 2017, ritmul de creştere al vânzărilor auto ar putea încetini la 2-6%, a apreciat Shen Danyang, purtător de cuvânt al Ministerului Comerţului, citând estimări din industrie.

În primele 11 luni din acest an, vânzările au crescut cu 14,1% faţă de perioada similară din 2015, la aproximativ 25 de milioane de vehicule, datorită reducerilor de taxe şi a majorării cererii pentru SUV-uri.

În octombrie 2015, autorităţile de la Beijing au decis să reducă la jumătate taxele la achiziţionarea maşinilor cu motoare de 1,6 litri sau mai mici, pentru a stimula vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Reducerea de taxe expiră la sfârşitul acestui an, ceea ce va afecta vânzările auto în 2017, a apreciat Shen Danyang.

China a publicat marţi noi reglementări menite să înăsprească criteriile pentru acordarea împrumuturilor auto, o decizie care ar urma să atenueze temerile privind riscul intrării în incapacitate de plată al celor care iau credite.

În ultimii ani, au crescut semnificativ împrumuturile auto, ca rezultat al acordurilor de finanţare oferite de producătorii auto pentru a-şi majora vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Anul trecut, aproape 30% din achiziţii au fost efectuate pe credit, o creştere de 20% faţă de 2013, conform datelor analiştilor de la Sanford C. Bernstein and Deloitte.

Marţi, Banca Centrală a Chinei (PBOC) a anunţat noile reglementări pe site-ul său şi urmează o dezbare publică pe acest subiect până în 27 ianuarie.

Cei care fac împrumuturi auto trebuie să furnizeze garanţii valide iar creditorii vor trebui să înfiinţeze un sistem de evaluare al împrumutului şi să folosească facilităţi externe pentru a evalua solvabilitatea clienţilor, se arată în documentul PBOC.

În 2015, vânzările de autovehicule în China au înregistrat cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 şi de 13,9% în 2013.

Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să urce cu 7% în acest an. Agerpres