Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Industrie

Viitorul verde al mobilității

Autor: | | 0 Comentarii

Fără nicio îndoială, în viitorul nu foarte îndepărtat, pe șoselele din România vor circula mai multe mașini nepoluante. Multe companii dețin deja în parcul auto vehicule hibride sau electrice. Un exemplu în acest sens este CEZ România, care vrea să construiască și noi stații de încărcare pentru mașinile electrice.

Marile oraşe europe­ne pregătesc res­tricţii pentru vehi­culele echipate cu motoare care fun­cţionează cu combustibili fosili şi încurajează automobilele hibride şi electrice, cu scopul de a reduce gradul de poluare. Dacă autorităţile de la Paris au dat tonul restricţionării maşinilor diesel, la scurt timp, exemplul Capitalei franceze a fost urmat de oraşe precum Madrid, Atena, Londra, Amsterdam, Hamburg sau Munchen. Cert e că producătorii auto tradiţionali se adaptează schimbărilor şi la rândul lor anunţă că vor adapta noi tehnologii şi vor produce, în viitor, doar maşini hibride sau electrice. 

Infrastructura, încă deficitară 

Nici oraşele din România nu sunt ocolite de problemele cu care se confruntă acut marile capitale europene. Însă trecerea de la autovehiculele tradiţionale la cele ­„verzi“ va fi mai lentă. Asta şi pentru că preţurile autovehiculelor electrice se menţin destul de ridicate, chiar dacă autorităţile desfăşoară programe de bonusare (10.000 de euro la achiziţia unui autovehicul electric). 

Conform unui studiu realizat în acest an de Grupul CEZ în România, o bună parte dintre români şi-ar dori ca următorul automobil pe care îl achiziţionează să fie unul hibrid (3 din 10) sau electric (2 din 10, la egalitate cu cei care au optat pentru propulsia pe benzină şi cea pe motorină). 

Jumătate dintre respondenţi cred că întreţinerea unui autovehicul electric este mai puţin costisitoare decât întreţinerea unui autovehicul cu motor termic, iar cei mai mulţi realizează că numărul maşinilor electrice va creşte, datorită interesului din ce în ce mai ridicat pentru modalităţi de transport care nu poluează. Astfel, 7 din 10 români consideră că o metodă eficientă de reducere a poluării în oraşele mari din România ar fi introducerea autobuzelor electrice.

 

În plus faţă de avantajele pentru mediul înconjurător, mai puţin de jumătate dintre respondenţi ştiau, la acel moment, că statul oferă un bonus de 10.000 de euro şoferilor care achiziţionează un automobil electric prin programul Rabla Plus. Cu toate acestea, cei mai mulţi cred că preţul de achiziţie al unui vehicul electric constituie un obstacol semnificativ pentru cumpărarea unui automobil electric.  

Doar 60 de staţii în toată România

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro