Într-un material al Mother Earth News, Pesticide Action Network rezumă astfel preocupările pe care mulți consumatori și activiști le au în privinţa acestei companii:

"Tot mai mulţi fermieri au fost convinși sau obligați să utilizeze tehnologia de semințe cu drepturi de autor Monsanto. Şi Monsanto își continuă neobosită campania de marketing, promiţând în numele progresului ingineriei genetice: Randamente mai mari, utilizarea redusă a pesticidelor, precum și sfârşitul foametei în lume. Nu are nicio importanţă că toate aceste promisiuni au devenit realitate de când culturile modificate genetic au fost comercializate în premieră acum peste 16 de ani."

Dar, după cum a spus Monsanto CTO Robb Fraley pentru Tech Insider, asta e doar o parte – chiar o mare parte – din portofoliul companiei. Gigantul agricol a investit mult în cercetare, cu achiziționarea Climat Corp. în urmă cu câțiva ani, și probabil şi mai surprinzator pentru majoritatea oamenilor este faptul că gigantul se sprijină într-o mare măsură pe tehnologia de reproducere tradițională – culturile de bază non-OMG.

Monsanto a inceput sa cumpere companii de semințe în anii ‘90, iar mai târziu a devenit un gigant în industria de seminţe de legume odată cu achiziționarea Seminis, cea mai mare companie de semințe legumicole din lume, în 2005. În aceste zile, semintele Monsanto reprezintă 23% din piaţa de seminţe legumicole la nivel mondial.

Sectorul de cercetare a culturilor non-OMG al companiei se desfăşoară într-un campus din California, care este umplut cu sere, parcele de testare de legume, precum și echipamente de laborator. 

"Cea mai mare parte a activității se concentrează pe tomate și ardei. Cea mai sofisticată parte este cea de reproducere moleculară. Am reușit, de exemplu, să identificăm genele responsabile pentru dulceața roşiilor și pentru gust. În alte cazuri, putem schimba culoarea unei legume", spune Fraley.

Putem găsi deja o mulţime de legume şi fructe nemodificate genetic asupra cărora s-au folosit cercetările Monsanto într-un magazin alimentar. Dar, din moment ce cultivatorilor nu li se cere întotdeauna să folosească brandingul Monsanto, s-ar putea să nu știm ce mănâncăm.

De exemplu, fermierii care cresc recent-lansatul pepene galben de vară – încercarea Monsanto referitoare la un pepene galben de iarnă, care are o dulceaţă moderată și este doar suficient de ferm pentru a fi transportat pe distanțe lungi – sunt încurajați să utilizeze brandingul Monsanto, dar nu sunt forțați să facă acest lucru. Acest lucru permite companiei să evite aversitunea cumpărătorilor faţă de marca Monsanto / Seminis.

Tehnologia merge bine. Reprezentanții au spus că Monsanto cheltuie mai mulți bani pe instrumente de ameliorare a plantelor – aşa numitele gadget-uri portabile, care pot testa trasaturi cum ar fi zahăr, aciditate și aromă – decât oricare altă companie.

"Ceea ce am reușit să facem cu instrumente de creștere este fenomenal", spune Fraley.

Puteți vedea o listă completă de fructe și legume crescute în mod tradițional Monsanto aici.

Totul  dintr-o roşie care care contine extra antioxidanti, poate fi regăşit la un pepene verde cu conţinut ferm, care reduce "scurgerile de suc".

Citeşte articolul original în Tech Insider. Urmăreşte Tech Insider pe Facebook şi Twitter. Copyright 2016.