Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

2018 - Anul investițiilor majore în reabilitarea căii ferate

Autor: | | 1 Comentarii

Peste 80 de kilometri de cale ferată de pe Coridorului IV paneuropean sunt în plin proces de modernizare pentru a permite circulația trenurilor cu o viteză de până la 160 km/h. Constructorii desemnați de CFR SA pentru reabilitarea a două tronsoane între Simeria și Arad așteaptă autorizațiile finale din partea Ministerului Transporturilor pentru a putea continua lucrările. Mai mult, în acest an, CFR SA așteaptă finalizarea lucrărilor la peste 170 de kilometri, între Simeria și Sighișoara.

În următorii trei ani, este prevăzută finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate între Simeria şi Arad. La sfârşitul anului trecut, pentru secţiunile Km 614-Gurasada şi Gurasada-Simeria, loturi în lungime de circa 80 kilometri, oficialii CFR SA au predat amplasamente pentru lucrări, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA. Mai mult, în toamna anului trecut, asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, câştigătoarea celor două contracte pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y)(2b), a primit autorizaţia pentru începerea lucrărilor. 

Pe o porţiune de 10 kilometri, muncitorii au scos şina de cale ferată între staţiile Ghioroc, Păluiş şi Bârzava. În prezent, reprezentaţii asocierii aşteaptă celelalte avize şi autorizaţii pentru a extinde şantierul. „Am intrat pe aliniamentul căii ferate şi am scos mare parte din şină pe o porţiune de aproximativ 10 km. Nu putem intra pe terenurile oamenilor până nu se eliberează autorizaţia finală, sunt exproprieri dar nu am primit ultima autorizaţie din patea Ministerului Transporturilor. Exproprierile şi descărcarea arheologică sunt în sarcina beneficiarului“, ne-a declarat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA, liderul asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL.

Lucrările de descărcare arheologică trebuie urgentate

Totodată, pe traseul proiectat, pe raza judeţelor Hunedoara şi Arad, afectat de modernizarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, pe tronsoanele km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y)(2b) se execută săpături arheologice. 

Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane şi firma Topo Systems se ocupă de descărcarea arheologică pentru cele două proiecte privind modernizarea a circa 80 kilometri de cale ferată. „În afară de traseul actual, trebuie să începem lucrările pentru anumite porţiuni unde linia se construieşte de la zero. Beneficiarul se ocupă de exproprieri, aşteptăm descărcarea arheologică. Construim un tunel în lungime de aproximativ 600 metri şi patru poduri peste Mureş. Aceste cinci lucrări sunt foarte complexe. Pe lângă lucrările de terasamente şi consolidări trebuie modernizate 28 poduri şi 64 de podeţe“, ne-a precizat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA, liderul asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL. 

Peste 400 de muncitori lucrează pe cele două şantiere

Odată cu demararea celor două contracte de lucrări de modernizare a celor 80 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, proiecte în valoare totală de circa 770 milioane euro, fără TVA, antreprenorii au demarat un proces de selecţie a forţei de muncă. Peste 400 de muncitori a angajat asocierea de firme pentru modenizarea tronsoanele de cale ferată km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y)(2b). Lucrările de modernizare a celor 80 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.