CITEŞTE ŞI

Companii

Cum să vinzi covrigi de 2 mil. euro anual

Autor: |

Comercializarea covrigilor de 1 leu, dar şi a altor produse ce au la bază aceeaşi cocă, a făcut simigeria Petru faimoasă. După 74 de ani de tradiţie, businessul a ajuns la două milioane de euro anual şi peste 100 de covrigării în toată ţara

Mulţi au văzut po­ten­ţialul unui start up ce se ocupă cu vânzarea covrigilor. Este un fapt ce poate fi constatat cu ochiul liber, în special în ultimii ani, când criza şi-a pus amprenta pe economie. Însă prea puţini au ajuns să dezvolte o afacere de mare anvergură pentru un domeniu în care rulajul este doar „mărunţiş“. Povestea covrigilor Petru începe secolul trecut, însă, la ani distanţă, strănepoţii brutarului care a clădit brandul ce-i poartă numele au reinventat afacerea, păstrând, totuşi, reţeta originală. Câteva dintre produse sunt rezultatul unui mix între compoziţiile de la 1900 şi ingrediente potrivite gustului consumatorului actual. Businessul a fost demarat în 2009, la Piatra Neamţ, iar de atunci până în prezent, cifra de afaceri a crescut până la 2,18 milioane de euro în 2011.

Lecţia supravieţuirii

„Piaţa covrigilor la nivel naţional este asaltată de micii investitori care îşi deschid covrigării, însă investiţia într-o covrigărie de cartier, cu produse de o calitate medie, nu poate fi comparată cu cea într-o simigerie, unde se pune accent pe calitatea şi varietatea produselor, pe modul de prezentare, utilajele cu care acestea sunt realizate şi atitudinea echipelor care intră în contact cu clienţii. Toate acestea înseamnă investiţii pe care o firmă serioasă are obligaţia să şi le asume“, spune Dragoş Mancaş, proprietarul simigeriei Petru. „Covrigul Petru, prin unicitatea gustului lui, prin produsele sale marcă înregistrată (covridog, covricheese, covriking n.red), precum şi prin echipele sale de specialişti în achiziţii, producţie, training de personal şi marketing îşi poate susţine poziţia unică“, completează acesta, adăugând că produsele menţionate mai sus, alături de covrigul cu ciocolată şi cel cu nucă, se numără printre cele mai vândute.

Antreprenorul respinge ideea că produsul său este unul de criză, argumentând că profitul nu poate fi adus de un produs ieftin şi doar atât. „Simigeria Petru nu a fost şi nu este o afacere concepută în spiritul crizei economice, iar produsele noastre contrazic ideea covrigului de criză“, spune Dragoş Mancaş, care menţionează că-şi tratează consumatorul cu respectul cuvenit celui care îl ajută să crească afacerea, ferindu-se însă de a-i insulta gustul cu un produs ieftin. „Luăm concurenţa în serios, însă nu facem alegerile de business în funcţie de ea. Cred că piaţa românească va mai sta martoră în perioada următoare, cu siguranţă, la apariţia mai multor covrigării, însă se vor cerne în timp, mai ales din pricina gustului deja educat al consumatorului“, completează antreprenorul.

Ce urmează? În prezent, numărul simigeriilor Petru este mai mare de 100, dintre acestea 60% fiind francize. Cel mai probabil, o astfel de dezvoltare va fi un atu în continuare. Cu o taxă de intrare de aproximativ 20.000 de euro (suma include, printre altele, echipamentul simigeriei, dar şi training specializat pentru viitoarea echipă), un spaţiu de circa 25-40 de metri pătraţi şi un trafic de 1.000 de trecători pe oră, românii cu spirit antreprenorial pot fi parte din povestea de la 1900. Iar avantajul este că, în aceste vremuri, investiţia se poate recupera în 8 până la 12 luni. Și asta nu e tot. Planurile par a fi ambiţioase pentru antreprenorul din Piatra Neamţ, care vrea să înveţe populaţia că o cafea bună poate fi la fel de bine consumată şi cu un covrig în loc de tradiţionalul biscuit. Astfel, în 2011, Dragoş Mancaş a inaugurat o cafenea, un concept de sine stătător şi nu neapărat o extensie a brandului simigeriilor.

4 locaţii are simigeria Petru în Bucureşti, dintre care una înglobează şi o cafenea. Numărul unităţilor este la jumătate faţă de cel din Piatra Neamţ, „oraşul de baştină“ al faimoşilor covrigi


SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.