"Atunci când mă gândesc la ultimii zece ani, îmi pun o întrebare: chiar noi (el şi colegii lui) am creat toate acestea?", a scris el pe pagina sa personală.

Albumul cu poze pe care l-a conceput doar pentru studenţii de la Universitatea Harvard s-a transformat într-o companie mondială cu o valoare de piaţă de peste 150 de miliarde de dolari.

'Îmi amintesc cum, la o zi sau două după ce am lansat prima versiune de Facebook, mâncam o pizza cu prietenii mei şi îmi spuneam că cineva ar trebui să lanseze un asemenea serviciu la scară mondială', mai afirmă pe pagina sa Mark Zuckerberg, astăzi unul din cei mai tineri miliardari din lume, cu o avere evaluată la aproape 30 de miliarde de dolari, aminteşte agenţia franceză de presă.

În aşteptarea unei petreceri de aniversare vineri, pentru salariaţii săi, reţeaua de socializare a marcat evenimentul cu un video pe pagina sa principală, în care copii de 10 ani îşi sărbătoresc ziua de naştere în diferite ţări de pe mai multe continente. 'Este grozav să ai 10 ani', concluzionează filmul de doar un minut.

Facebook a realizat, de asemenea, pentru utilizatorii săi, scurte retrospective personalizate (facebook.com/lookback), care reunesc, într-un minut, cele mai apreciate postări pe reţea.

La Bursa de la New York, acţiunile Facebook au atins marţi un nou record istoric la închidere, de 62,75 de dolari (+2,07%), ca un cadou de aniversare.

'Am traversat mai multe momente în care oamenii au crezut că vom eşua şi am petrecut multe seri lungi în salonul meu, cu colegii mei, încercând să determinăm care va fi următoarea inovaţie, pentru a continua să avansăm. Însă există mereu ceva nou de găsit', a mai afirmat Mark Zuckerberg, potrivit France Presse.

Astăzi, Facebook a devenit unul din marii actori ai internetului care au gestionat foarte bine o schimbare majoră în comportamentul utilizatorilor săi: înlocuirea calculatoarelor tradiţionale cu smartphone-urile.

Ecranul telefonului este mult mai mic, astfel încât serviciile gratuite online trebuie să găsească noi modalităţi de a afişa reclamele de care depind pentru finanţare. Pentru reţeaua de socializare, soluţia a constat în integrarea acestora pe 'wall', unde utilizatorii citesc postările prietenilor lor. Potrivit celor mai recente rezultate trimestriale, această strategie a funcţionat, în condiţiile în care reclamele afişate de Facebook pe mobil i-au adus companiei venituri de 1,2 miliarde de dolari, faţă de zero la începutul lui 2012.

Creşterea reţelei de socializare nu a fost lipsită nici de controverse, scrie în continuare AFP, începând cu cele privind utilizarea datelor personale, până la modificările criteriilor sale de confidenţialitate. Facebook a trebuit, de asemenea, să dea explicaţii anul trecut, la fel ca numeroase alte mari companii din sectorul tehnologic, după dezvăluirile privind programul de supraveghere a comunicaţiilor desfăşurat de serviciile americane de informaţii.

"Bucuros" că a putut "oferi servicii atâtor oameni", fondatorul Facebook este optimist cu privire la viitor: "Cred, sincer, că ce e mai bun abia urmează".