Un purtator de cuvant al Volvo Cars din America de Nord a infirmat zvonurile care spuneau ca exista intentia de a fi inchise 30% din dealerii Volvo aflati in SUA.

Pe de alta parte insa, Geno Effler, vicepresedintele pentru relatii publice al companiei in America de Nord a precizat ca Volvo ramane la planul initial, de a convinge dealerii cu probleme sa renunte de buna voie la la contractele de franciza.

In luna aprilie, presedintele Volvo pentru America de Nord, Doug Spenk a declarat, pentru Automotive News, ca Volvo intentioneaza sa se concentreze asupra celor mai importante 20 de piete. In aceste piete isi desfasoara activitatea putin sub junatate din dealeri, insa acestia detin aproximativ 60-65% din volumul de vanzari. Volvo are in SUA circa 350 de dealeri.

Vanzarile Volvo au scazut cu 26,6% in luna iunie pe piata din SUA, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, ajungand la 7.001 unitati.

In privinta vanzarilor companiei in primul semestru, acestea au ajuns la 46.181 unitati, in scadere cu 14,2%, fata de perioada similara a anului precedent.

Mai mult, pe piata au fost lansate in ultima perioada numeroase speculatii, potrivit carora compania mama, Ford Motor Co. ar putea vinde acest brand. Totusi, Ford a declarat ca este hotarat sa pastreze marca Volvo.