Volkswagen investește peste 20 de miliarde de dolari pentru a producerea de baterii pentru mașinile electrice

Grupul Volkswagen a anunțat joi că își consolidează dezvoltarea și producția de baterii în cadrul unui nou proiect numit Mission SalzGiga. Numele se referă la Salzgitter, în Germania, unde VW a construit peste 63 de milioane de motoare cu combustie internă.

Acum a început construcția unei noi fabrici de baterii masive în acest loc, prima din cele șase planificate pentru Europa. Fiecare fabrică ar trebui să poată găzdui o capacitate de producție anuală de 40 GWh, suficientă pentru a alimenta 500.000 de vehicule electrice.

În acest scop, compania a înființat o nouă unitate de afaceri cu sediul în Salzgitter, numită PowerCo, care va acoperi toate activitățile globale ale producătorului auto în domeniul bateriilor. VW spune că va necesita investiții de peste 20,4 miliarde de dolari până în 2030, dar cu un potențial egal de venituri, plus adăugarea a 20.000 de noi locuri de muncă.

„Prin construirea primei noastre fabrici interne de celule, implementăm în mod consecvent foaia noastră de parcurs tehnologic”, a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului de administrație al VW responsabil cu tehnologia. „PowerCo va deveni un jucător global în domeniul bateriilor. Principalul punct forte al companiei va fi integrarea verticală, de la materii prime și celulă până la reciclare. În viitor, ne vom ocupa de toate activitățile relevante la nivel intern și vom obține un avantaj competitiv strategic în cursa pentru a prelua conducerea în domeniul e-mobilității.”

Producția de celule este programată să înceapă peste trei ani

Producția de celule este programată să înceapă la fabrica din Salzgitter în 2025, iar VW spune că a reorientat deja 1.000 de angajați de la producția de motoare. Aceasta spune că fabrica de baterii va adăuga alte 5.000 de locuri de muncă în următorii ani.

VW dorește să se extindă rapid, așa că a standardizat designul fabricilor de baterii, care vor utiliza energie electrică ecologică pentru a funcționa, încorporând capacitatea de a trece la reciclarea în circuit închis, odată ce oferta de baterii vechi de vehicule electrice va face acest lucru posibil. Pe lângă producția și reciclarea la scară largă, situl Salzgitter va dispune și de facilități pentru cercetare și dezvoltare de baterii.

Constructorul auto trece, de asemenea, la un format standardizat de celule, o celulă prismatică anunțată pentru prima dată în 2021. Deși dimensiunea și forma celulei sunt fixe, aceasta a fost concepută pentru a permite flexibilitate în ceea ce privește chimia celulelor, iar VW spune că 80% dintre vehiculele sale electrice vor adopta celula prismatică unificată.

VW spune că, până în 2030, fabricile sale europene de baterii ar trebui să aibă o capacitate anuală de 240 GWh. Pe lângă Salzgitter, compania a identificat deja Valencia, Spania, ca fiind locul unde va fi amplasată cea de-a doua fabrică de baterii și analizează, de asemenea, posibilitatea de a construi alte fabrici de baterii în SUA. Compania va începe să construiască crossoverele ID.4 la fabrica sa din Chattanooga, Tennessee, în luna iulie; vehiculele vor folosi celule fabricate în Georgia de SK Innovation, scrie Ars Technica.