Vodafone Group şi Largo Limited, acţionarul Wind Hellas, au confirmat luni că au decis să pună capăt discuţiilor referitoare la o posibilă combinare a Vodafone Greece and Wind Hellas, al doilea şi respectiv al teilea operator de telefonie mobilă din Grecia, scrie Agerpres.

O fuziune cu succes ar fi permis Vodafone să-şi reducă costurile şi să concureze mai bine cu Hellenic Telecommunications Organization SA, OTE, controlat de Deutsche Telekom AG.

Vodafone Greece are aproximativ patru milioane de utilizatori iar Wind Hellas are aproximativ patru milioane de utilizatori de telefonie fixă şi mobilă combinaţi. Analiştii estimează că în condiţii economice normale o combinaţie între Vodafone Greece şi Wind Hellas ar fi valorat aproximativ trei miliarde de euro.

Companiile europene de telecomunicaţii încearcă să-şi consolideze operaţiunile pentru a reduce costurile în condiţiile în care creşterea numărului de utilizatori stagnează iar costurile de dezvoltare a reţelelor cresc.

În ultimele 18 luni Vodafone şi-a vândut participaţiile minoritare în Polonia, Fraţa, China şi Japonia pentru a se concentra pe operaţiunile sale principale din Europa, India şi SUA. De asemenea, săptămâna trecută rivalul France Telecom SA a anunţat vânzarea diviziei sale din Austria către Hutchison Whampoa, tranzacţie în urma căreia numărul de operatori de telefonie mobilă din Austria a scăzut la trei de la patru anterior. Numărul operatorilor a scăzut şi în Marea Britanie, la patru de la cinci, după ce în 2009 France Telecom şi Deutsche Telekom au decis să-şi unească diviziile britanice pentru a forma operatorul Everything Everywhere.

Pe piaţa din România, în prima jumătate a anului financiar 2011, încheiată la 30 septembrie, Vodafone România a ajuns la 8,596 milioane de clienţi, în scădere comparativ cu 31 iunie 2011, când se înregistrau 8,930 milioane clienţi. Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc. Vodafone are 391 milioane de clienţi în întreaga lume, înregistraţi la 30 septembrie 2011. Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 40 de reţele partenere în întreaga lume.