Un consorţiu, din care face parte compania de investiţii Fortress Investment Group, principalul creditor al grupului Vice, va prelua controlul asupra acestuia pentru 225 de milioane de dolari, în absenţa unei oferte superioare ce ar putea fi făcută de alte părţi, potrivit unui comunicat preluat de AFP.

Vice se bazează în principal pe publicitate pentru a obţine venituri

Vice Media Group, estimat la o valoare de piaţă de 5,7 miliarde de dolari în 2017, produce conţinuturi în 25 de limbi şi deţine peste 30 de birouri în lumea întreagă. Acest grup media, cu acces gratuit, se bazează în principal pe publicitate pentru a obţine venituri.

Totuși, odată cu degradarea conjuncturii economice, piaţa de publicitate a devenit mai tensionată şi a fost majoritar acaparată de giganţii din industria noilor tehnologii online, precum Google şi Facebook.

Vice îşi va continua activităţile pe durata întregii proceduri de plasare sub incidenţa legii falimentului

Vice îşi va continua activităţile pe durata întregii proceduri de plasare sub incidenţa legii falimentului, au precizat reprezentanţii grupului american.

La începutul anilor 2010, Vice a întruchipat, alături de BuzzFeed şi The Huffington Post, o nouă generaţie de companii de ştiri exclusiv online, care aveau ambiţia de a rivaliza cu marile grupuri din presa tradiţională.

Companiile media cu acces gratuit sunt cele mai expuse într-un context economic dificil, fapt care a determinat numeroase firme de renume să opereze concedieri de personal – de la radioul public american NPR şi până la cotidianul The Washington Post şi postul de televiziune CNN.

De asemenea, BuzzFeed a anunţat la sfârşitul lunii aprilie închiderea site-ului BuzzFeed News şi a concediat cu acea ocazie 180 de angajaţi.

Vice a închis programul Vice News Tonight și BuzzFeed News

Amintim că Vice a închis programul Vice News Tonight și BuzzFeed News.

Un purtător de cuvânt al Vice nu a dorit să comenteze în mod direct raportul privind falimentul, dar a precizat că societatea „a fost angajată într-o evaluare cuprinzătoare a alternativelor și planificării strategice” și „consiliul de administrație și părțile interesate continuă să se concentreze pe găsirea celei mai bune soluții”.

Falimentul a intervenit într-un moment dificil pentru industrie, în condițiile în care mai multe firme media și de tehnologie au fost nevoite să își reducă activitatea în ultimele luni din cauza situației economice dificile și a unei piețe publicitare slabe.