Tinerii antreprenori au adunat avize de la Fisc, Camera de Industrie şi Comerţ din Atena, autorităţile pentru servicii publice, biroul de inspecţie sanitară, pompieri şi bănci pentru a putea lansa Oliveshop.com, site care comercializează produse pe bază de ulei de măsline, precum cosmetice, mai ales în străinătate.

“Autorităţile sanitare ne-au spus să aducem radiografii toracice şi probe de scaun”, a spus Fotis Antonopoulos, cofondator al Oliveshop.com. După obţinerea aprobărilor, a apărut problema legată de confirmarea informaţiilor pentru clienţii care plătesc prin card, scrie Kathimerini. Discuţiile cu o bancă elenă au condus în final la cererea acesteia ca tot site-ul să fie în greacă, inclusiv numele produselor. "Ne-au ignorat complet, oricât le explicam că produsele noastre sunt destinate pieţelor străine şi totul trebuie să fie scris şi în engleză", a spus Antonopoulos.

Într-un final, Antonopoulos şi partenerii săi au decis să folosească sisteme străine de transfer de bani, precum PayPal, şi să renunţe la banca elenă cu care negociau de trei luni. "Până la urmă am rezolvat problema într-o singură zi", a spus el.   

Magazinul online funcţionează de cinci luni şi a primit comenzi din diverse ţări, între care Danemarca, Germania, Norvegia, Mongolia şi SUA. Compania îşi acoperă deja costurile operaţionale şi lucrează la extinderea site-ului cu două noi versiuni, în italiană şi germană.
   
Potrivit unor studii recente, valoarea comerţului online a crescut în Grecia anul trecut cu 30%, la 1,7 miliarde de euro.