Vezi cum arată pe 7 decembrie tronsonul de autostradă Arad-Nădlac, un film postat pe forumul skyscrapercity.ro.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a arătat într-o precizare că “Aspectele semnalate de mass-media reprezintă proceduri obişnuite pentru stabilirea tehnologiei de execuţie a lucrărilor de terasamente în funcţie de materialul de umplutură disponibil şi natura terenului de fundare. Aceste proceduri constau în realizarea de tronsoane experimentale şi
efectuarea testelor necesare pentru determinarea atingerii parametrilor impuşi prin proiect şi reglementările tehnice în vigoare. Prin urmare, faptul că s-a constatat că o parte din tronsoanele experimentale sunt în curs de refacere nu constituie motiv de îngrijorare cu privire la respectarea termenului de execuţie, ci mai degrabă o asigurare asupra nivelului de calitate ce urmează a fi executat”.

Totodată, compania a informat că execuţia de sectoare experimentale este o procedură standard pentru toate contractele de lucrări şi nu implică extensii de timp sau costuri suplimentare.

“Reamintim că potrivit prevederilor contractuale impuse de Companie în cazul tuturor tronsoanelor de autostradă atribuite în cursul acestui an pe Coridorul IV paneuropean nu este posibilă depăsirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici sau schimbărilor de legislaţie. În plus, pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în
termenul prevăzut – aprilie 2013, penalităţile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptată, corespunzătoare (asa cum va fi determinată de Inginer), fără TVA pentru fiecare de zi de întârziere”, se menţionează în sursa citată.

Contractele pentru cei aproape 39 de kilometri de autostradă au fost atribuite în vara acestui an, tronsonul fiind împărţit în două loturi: lotul I are o valoare de 383 milioane de lei fără TVA şi vizează construcţia a 22,25 km, iar lotul II are o valoare de 422 de milioane de lei fără TVA şi vizează construcţia a 16,6 km de autostradă.

Pentru primul lot constructorul este asocierea Romstrade- Monteadriaona Engenharia Construcao – Donrep Construct, iar la lotul II, constructorul este ALPINE Bau GmbH.

Nelu Iordache, patronul firmei Romstrade, a precizat în urmă cu câteva zile la un post de televiziune că pe porţiunea construită de firma lui nu sunt problemele menţionate mai sus.
<iframe src="http://www.youtube.com/embed/dkHnIuGvkEA" width="560" frameborder="0" height="315"></iframe>

Te-ar putea interesa și: