Piața europeană de automobile înregistrează o scădere abruptă a înmatriculărilor diesel în favoarea benzinei, precum și o accelerare a vânzărilor de mașini electrice.

România are, însă o evoluție contrară tendințelor, cu cea mai mare creștere a vânzărilor diesel din Europa, potrivit Profit.ro.

Statisticile Asociației Contructorilor de Automobile din Europa (ACEA) ACEA dezvăluie faptul că numărul înmatriculărilor de autoturisme alimentate cu benzină a ajuns la 57% din piață, o valoare care, în urmă cu 10 ani, în era diesel, părea imposibil de atins. Acum, motoarele cu aprindere prin compresie, cele diesel, au coborât la 36,3% din piață, iar tendința este, în continuare, una descrescătoare. Vehiculele cu propulsie alternativă au urcat la aproape 7% din piață, un nivel încă mic, dar important. Acest segment cuprinde, însă, și mașini hibrid sau GPL, nu doar vehicule electrice. Mașinile diesel înmatriculate în Uniunea Europeană în 2018 au înregistrat un volum de 3,1 milioane de unități, în scădere cu 16,3 procente față de anul trecut, diferența în scădere, în termeni reali, fiind de peste 600.000 de autoturisme. Germania, Italia și Marea Britanie sunt țările cu cele mai multe dieseluri înmatriculate, dar scăderea procentuală pe aceste piețe este mare, de -30% în Marea Britanie și -20% în Germania. La polul opus se află România, care înregistrează o creștere de 5,5% a înmatriculărilor de mașini cu motare diesel, în comparație cu anul tecut. De altfel, România, Bulgaria și Estonia sunt singurele țări ale UE cu creștere la acest capitol.