După doi ani de cerere slabă din cauza crizei economice internaţionale, Grecia a profitat în 2011 de primăvara arabă pentru a creşte numărul de vizitatori, a anunţat Sete pe baza datelor furnizate de banca centrală a Greciei, scrie Agerpres.

În 2011, cele mai profitabile luni pentru sectorul turistic din Grecia au fost lunile iulie şi octombrie, când veniturile înregistrate de sectorul turistic au crescut cu 14,42% respectiv 14,99%, în timp ce în lunile februarie şi decembrie veniturile au scăzut cu 4,68% respectiv 4,89%.

Reprezentând aproximativ 18% din Produsul Intern Brut, turismul este un sector cheie pentru economia de 230 de miliarde de euro a Greciei. Aproximativ 15 milioane de turişti vizitează anual Grecia.

De mai multe luni şi ca urmare a acordului la care a ajuns la sfârşitul lunii octombrie 2011, guvernul grec poartă discuţii cu băncile şi fondurile de investiţii creditoare în vederea reducerii datoriei de la 160% la 120% din produsul intern brut (PIB) până în 2020, asigurând totodată astfel menţinerea Greciei în zona cu monedă unică. De succesul acestor negocieri, cunoscute ca PSI (Private Sector Involvement, implicarea sectorului privat), depinde un al doilea plan de ajutor al zonei euro pentru Grecia, în valoare de 130 miliarde de euro.