Luna trecută, GM a vândut 201.237 maşini şi camioane, în timp ce Ford a vândut 173.966 maşini şi camioane iar Chrysler, deţinut de producătorul auto italian Fiat SpA, a vândut 126.089 maşini şi camioane.

Firma de cercetare auto Edmunds estima că în iulie GM va raporta vânzarea a 214.315 de vehicule, iar Ford – vânzarea a cel puţin 175.791 de vehicule.

General Motors şi Ford au atribuit declinul lor înregistrat în iulie scăderii vânzărilor de flote către clienţi, cum ar fi companiile de închirieri auto.

Vânzările de flote GM au scăzut cu 41% în iulie în timp ce vânzările de flote ale Ford au înregistrat un declin de 16%. Vânzările de flote sunt mai puţin profitabile decât vânzările de retail către clienţi.

Vânzările Nissan în SUA au crescut luna trecută cu 16,2%, la 98,341 vehicule în timp ce Volkswagen AG a vândut 37.014 vehicule, în creştere cu 27,3% comparativ cu iulie 2011. Luna trecută, în SUA vânzările Hondaau urcat cu 45% iar vânzările Toyota au crescut cu 26%.

Temerile privind situaţia din Europa au dus la declinul acţiunilor Ford la bursa de la New York, înregistrând marţi cel mai scăzut nivel din decembrie 2009.

Pentru a contracara pierderile din Europa, Ford concediază angajaţii cu contracte de muncă temporare, a scurtat zilele lucrătoare şi a redus activitatea la liniile de asamblare. De asemenea, compania şi-a redus cheltuielile de publicitate şi sponsorizări.

În România, Ford Motor a început în 25 iunie producţia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrică de producţie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investiţii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 milioane USD) efectuate de Ford. În total, Ford investeşte peste 675 milioane euro (aproape 875 milioane USD) în producţia de motoare şi vehicule în România.
Sursa: Agerpres