În primele trei luni ale acestui an, Ford a livrat pe principalele sale 20 de pieţe auto europene (printre care se numără şi România) un număr de 335.100 de autoturisme, în creştere cu 12,5% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce cota sa de piaţă a crescut cu 0,2 puncte procentuale, până la 8,2%.

Creşterea vânzărilor Ford s-a datorat cererii puternice pentru noile versiuni ale modelelor Mondeo şi Transit, precum şi îmbunătăţirii vânzărilor de automobile de teren Kuga şi EcoSport.

'Strategia noastră de a investi în crearea uneia dintre cele mai noi game de produse din industria auto începe să dea roade, în condiţiile în care vedem creşteri constante pe piaţa vehiculelor pentru pasageri şi creşteri mari pentru vehiculele comerciale. În primul trimestru, am devenit cea mai vândută marcă de vehicule comerciale din industrie, în creştere faţă de locul şapte în urmă cu trei ani, graţie noii noastre game de vehiculele comerciale', a declarat vicepreşedintele de vânzări de la Ford Europa, Peter Fleet.

Potrivit acestuia, creşterea vânzărilor de autoturisme se datorează revenirii economiei, pe măsură ce scăderea şomajului şi ieftinirea energiei au lăsat mai mulţi bani la dispoziţia consumatorilor.

Ford se pregăteşte în prezent să lanseze noile C-MAX şi Grand C-MAX, precum şi modelele S-MAX şi Galaxy.

La vară, Ford va începe să vândă noile Mustang fastback şi convertibilă în Europa, iar la finele anului va demara producţia la SUV-ul Ford Edge şi hacthback-ul Focus RS.

În România, Ford a început producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici şi primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP.

Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova şi producţia motorului EcoBoost.

AGERPRES