Valoarea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată a crescut semnificativ

Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată a înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019 o creştere a valorii vânzărilor de 5,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018. Avansul se datorează campaniilor promoţionale organizate în perioada Black Friday şi în luna decembrie 2019.

Se pare că mai mare sector al pieţei TCG, Telecom, a înregistrat o creştere de 13,5% în aceeaşi perioadă, creştere generată de evoluţia pozitivă a categoriilor brăţări electronice (core wearables) şi telefoane smart cu display de cel puţin 5,6 inch. O creştere substanţială a vânzărilor au înregistrat şi electrocasnicele mici (small domestic appliances, SDA), 11,2%. Singurele categorii de produse din acest segment care au scăzut în această perioadă au fost electrocasnicele pentru bucătărie şi storcătoarele, se arată în datele unui studiu GfK TEMAX.

De asemenea, electrocasnicele mari (major domestic appliances, MDA), al doilea sector ca importanţă în piaţă, a înregistrat o creştere de 4,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.

Electronicele au înregistrat o scădere

Sectoarele electronice pe de altă parte şi tehnologia informaţiei (IT) au înregistrat o scădere de 2%, respectiv de 6%, scăderi generate de reducerea vânzărilor de produse din categorii precum sisteme audio şi computere.

Aceeaşi evoluţie negativă a vânzărilor a fost înregistrată în sectorul echipamentelor de birou (office equipments, OE), unde vânzările au înregistrat o scădere cu 7,2% în ultimul trimestru al anului 2019 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.

De asemenea, sectorul de aparate foto digitale a fost relativ stabil în ultimul trimestru al anului 2019, după o perioadă de scădere constantă înregistrată în ultimul an.