Compania spaniolă Inditex, cel mai mare retailer vestimentar din lume, a prezentat rezultate financiare optimiste pentru prima jumătate a anului, peste estimările analiştilor.

Deţinătorul reţelei de magazine Zara, una dintre cele mai cunoscute din lume, a înregistrat în perioada ianuarie – iunie un profit net de 375 milioane de euro, în scădere cu 7,6% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, rezultatele au fost peste estimările analiştilor, care preconizau un profit de cel mult 349,5 milioane de euro.

Veniturile Inditex au crescut însă cu 9%, excluzând cursul de schimb valutar. De asemenea, compania spaniolă a dechis în primele şase luni de la începutul anului 166 de magazine noi, ajungând la o reţea de 4.430 de locaţii. Potrivit reprezentanţilor Inditex, cele mai multe magazine au fost inaugurate în Asia, unde retailerul are planuri ambiţioase.

Vânzările companiei spaniole au crescut cu 6,6%, la 4,86 miliarde de euro, de asemenea peste estimările analiştilor. Creşterea a fost susţinută mai ales de performanţele înregistrate în locaţiile Stradivarius şi Bershka, care sunt specializate pe vestimentaţie pentru tineri şi adolescenţi.

Spania a adus 32% din vânzările totale ale reţelei, mai puţin faţă de 2008, câmd a realizat 35%. Acest lucru a fost determinat de inaugurarea de magazine cu precădere pe alte pieţe.

Inditex a anunţat, de asemenea, că va tăia rata de expansiune anuală de la 19% la 11% pentru următorii 5 ani.

UPDATE: Zara se vinde online

Inditex a mai anunţat că va începe să comercializeze pe Internet produsele vestimentare sub marca Zara . Iniţial acestea vor fi disponibile doar pe şase pieţe din Uniunea Europeană. Spania, Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Portugalia vor fi primele ţări unde brandul Zara va fi disponibil în mediul virtual. Dacă mişcarea se va dovedi una profitabilă, serviciul va fi extins în toate ţările unde Zare deţine magazine.

CEO Inditex, Pablo Isla, a calificat aceasta iniţiativă drept „un pas strategic important, Internetul devenind un mediu din ce în ce mai relvant pentru vânzări”.

Prima colecţie Zara disponibilă pe Internet va fi cea de toamnă/iarnă 2010, potrivit reprezentanţilor Inditex.

SURSA: Bloomberg