Construirea pe baze gresite si nerealiste a bugetului de stat isi arata efectele mult mai repede decat ne-am fi asteptat, astfel incat oficialii ministerului de finante au decis sa faca economie la timbre.

Mai concret, declaratiile de venit nu mai pot fi trimise gratis prin posta, contribuabilii fiind obligati fie sa depuna personal aceste declaratii la sediul administratiei financiare de care apartin, fie sa le trimita pe banii lor prin scrisoare recomandata.

“In urma unei analize financiare efectuate s-a constatat ca utilizarea sistemului de trimitere/primire a declaratiilor de venit prin posta genereaza costuri mult prea ridicate, in valoare estimata de 5.335.000 lei – tiparire, implicuire, difuzare, se precizeaza intr-o analiza a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala – ANAF.

“In noul context economico-financiar cu care se confrunta Romania, presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a decis restrangerea unor categorii de cheltuieli din cadrul bugetului institutiei pe care o reprezinta”, se arata intr-un comunicat al institutiei.

_____________________________________________________________________________________

Activitati care saracesc bugetul, in viziunea ANAF:

  • tiparire
  • implicuire
  • difuzare

Precizam ca eventualele neclaritati initiale legate de schimbarile privind procedura de depunere a declaratiilor fiscale sunt cauzate exclusiv de ANAF, care a revenit in aceasta dupa-amiaza cu un comunicat suplimentar, menit sa lamureasca lucrurile si care poate fi descarcat de AICI.

Citeşte şi:
Ce va face ANAF cu echipamentele de împlicuire