Peisajul agenţiilor internaţionale de rating se va îmbogăţi cu încă un jucător. Este vorba despre compania franceză Coface, care are în intenţie să îşi lanseze propria sa agenţie de rating.

Astfel, pe lângă Fitch Ratings, Moody’s şi Standard & Poor’s, pe piaţa va mai exista şi agenţia Coface, al cărui nume nu a fost încă ales.

Coface, care face parte din grupul Natixis, a cerut Uniunii Europene să reglementeze mai strict calitatea statistică a agenţiilor de rating, nu doar procesul de rating, în noua legislaţie pentru acest sector.

UPDATE

Noutatea pe care o va aduce agenţia Coface este faptul că firmele mici şi mijlocii vor putea solicita ratinguri. Pentru companiile mari, Coface aduce o nouă alternative la agenţiile clasice de profil.

Potrivit lui Jerome Cazes, CEO al Coface, pentru un grad mai mare de credibilitate a agenţiilor de rating se impune un control mai strict din partea unor organisme de reglementare, cum se întâmplă deja în cazul băncilor, a burselor de valori sau a companiilor de asigurări.

Puteţi consulta comunicatul Coface de aici.