Cel mai recent magazin TimeOut, care se deschide oficial, marţi, în Băneasa Shopping City, ocupă o suprafaţă de 164 mp, iar investiţia în amenajare s-a ridicat la 100.000 euro, plus încă 35.000 euro – investiţia în stocuri. Reţeaua TimeOut România numără cinci magazine deschise în Bucureşti, două în Cluj şi câte un magazin în Craiova, Piteşti şi Ploieşti.

Care sunt însă veniturile aşteptate de la TimeOut? „Vreau să vând de 4.000 de euro pe metru pătrat”, spunea Philippe Besadoux, în urmă cu un an, la relansarea brandului american TimeOut pe piaţa din România

 „Nu suntem franciză, suntem parteneri cu TimeOut California (acţionarii Kenvelo deţin o participaţie în cadrul TimeOut – n.red”, lămurea el tot atunci natura colaborării cu brandul american.

Phillipe Besadoux este în continuare convins că piaţa românească e încă departe de a-şi fi epuizat apetitul pentru nume sonore din fashion. Explicația lui? „Româniilor le place moda, le place să se îmbrace bine. Căutăm să aducem branduri care lipsesc “, justifică managerul general al Kenvelo România interesul companiei de a avea marca TimeOut în portofoliu.

Pe de altă parte, recunoştea tot el într-o discuţie anterioară cu Capital, „avem şi capitalul şi know-how-ul necesare pentru a face astfel de investiţii“. Filosofia de business a francezului care a preluat conducerea Kenvelo la sfârşitul lui 2008 nu este de extindere agresivă pe banii altora – de altfel, un joc în care s-au prins, în anii boomului economic, majoritatea retailerilor de fashion -, ci „ne întindem exact cât ne permitem. Raportul cost-eficienţă trebuie să ne mulţumească“, spunea Besadoux, explicând că finanţarea a venit mereu de la acţionari, plus „un mic CAPEX (Capital Expenditure – fonduri utilizate de companie pentru investiţii – n.red.)“.

După extinderea agresivă din ultimii doi ani, grupul a ajuns să opereze o reţea de peste 80 de magazine, cu brandurile Lee Cooper, Tom Tailor, Kenvelo şi TimeOut.

Cifra de afaceri a Kenvelo România în 2012 a fost de circa 23 mil euro, în scădere comparativ cu anul- reper 2008, când a atins 41,6 mil. euro. Compania a intrat pe piaţa românească în 2001. Istoria Kenvelo Group, deţinut de oamenii de afaceri Piofrancesco Borghetti şi Nilesh Sajnani, începe în 1989, în Cehia.

Valoarea estimată a pieței locale de modă – îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini – este de circa un miliard de euro. Cele mai mari reţele de magazine sunt deţinute de, Inditex, proprietarul Zara, H&M, C&A, New Yorker, Takko Fashion şi Solmar Grup (Mango, Promod).