Conform unui anunţ al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ale României (CNADNR), luni, 29 iulie, a fost semnat contractul pentru acest lot cu o lungime de 22,139 kilometri.

Valoarea contractului este de 419,39 milioane de lei fără TVA, preţ cu peste 50% mai mic decât preţul estimat de CNADNR la data organizării licitaţiei (august 2012). La acea dată, CNADNR estima acest contract la 1,048 miliarde de lei.

De la depunerea ofertelor şi până la adjudecarea contractului a trecut mai bine de 9 luni, abia în luna mai a acestui an, ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, anunţând că au fost declaraţi câştigătorii de către comisia de licitaţie. După acea dată au început contestaţiile, astfel că s-a ajuns cu acest proiect şi la Curtea de Apel, care a decis la jumătatea lunii iulie că firmelor UMB Spedition-Tehnostrade I se poate atribui contractul.

Contractul, atribuit prin licitaţie deschisă, are o durată de proiectare de şase luni şi un interval de execuţie de doi ani, perioada de garanţie fiind de patru ani. Pentru 85% din valoarea eligibilă a contractului a fost solicitată o finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană, diferenţa urmând să fie asigurată de la bugetul de stat.

Vom reveni cu amănunte