Noile reguli comunitare, menite să asigure creşterea concurenţei în sectorul telecomunicaţiilor şi îmbunătăţirea serviciilor, trebuie să fie incluse în legislaţiile naţionale până pe 25 mai, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene (CE).

Noile reglementări oferă consumatorilor dreptul de a-şi schimba operatorul de servicii de telecomunicaţii într-o singură zi, fără a fi nevoiţi să-şi schimbe numărul de telefon.  De asemenea, consumatorii au dreptul să fie informaţi mai clar cu privire la serviciile oferite şi vor beneficia de o protecţie sporită a datelor personale în mediul on-line.

Abonaţii la servicii de Internet trebuie să primească informaţii despre tehnicile de management al traficului şi impactul asupra calităţii serviciilor. Contractele trebuie să prevadă şi detalii legate de compensaţii şi returnarea de fonduri, dacă nivelul minim al serviciilor nu este respectat.

Noile competenţe de monitorizare ale Comisiei Europene şi noile competenţe în materie de reglementare ale Organismului autorităților europene de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice (OAREC) vor crea mai multă certitudine juridică şi vor sprijini operatorii de telecomunicaţii să evolueze într-o piaţă telecom unică, pan-europeană, conform comunicatului CE.