O combinație de date noi arată că numărul utilizatorilor zilnici ai rețelei X a scăzut dramatic, relatează NBC, în contextul în care rețeaua de socializare se luptă să se stabilizeze.

Scădere cu 18% a utilizatorilor rețelei X

Potrivit unei cercetări realizate de firma de analiză a pieței Sensor Tower, X a avut 27 de milioane de utilizatori activi zilnici ai aplicațiilor – definiți ca cei care „au înregistrat o sesiune de cel puțin două secunde, o dată în acea zi”, în SUA, în luna februarie. Mai precis, datele indică o scădere cu 18% a utilizatorilor, față de anul anterior, potrivit Futurism.

Spre deosebire de noiembrie 2022, prima lună a venirii la conducere a lui Musk, lucrurile stau și mai rău, procentul fiind de 23%.

Desigur, nici concurenții X nu stau mai bine, dar, comparativ cu rețeaua socială condusă de Musk, cifrele nu sunt atât de dezastruoase.

Facebook, Instagram, TikTok și Snapchat, toate au înregistrat o scădere netă a utilizatorilor de aplicații din SUA începând cu luna noiembrie. TikTok a avut cea mai mare scădere, cu 9,5%, dar nu e nici măcar jumătate din ceea ce a pierdut X.

Conducere proastă

Există explicații pentru această prăbușire. După ce a preluat controlul, Musk a început să efectueze disponibilizări care, în cele din urmă, au dus la scăderea masivă a angajaților companiei, printre cei trimiși acasă numărându-se și inginerii importanți.

De atunci, funcționalitatea platformei a scăzut considerabil.

Musk a implementat și modificări controversate la unele dintre caracteristicile- cheie, cum ar fi renunțarea la vechiul său program verificat, solicitând utilizatorilor să plătească pentru o bifă, sau schimbarea unui simbol care fusese mult timp o marcă a autenticității.

Elon Musk
Elon Musk SURSĂ FOTO: Dreamstime

X nu explică cum numără utilizatorii activi

Cu toate acestea, cifrele împărtășite de X prezintă o imagine mai sănătoasă. Compania a susținut recent că 250 de milioane de oameni folosesc, zilnic, aplicația, pe tot globul. NBC notează că, de fapt, numărul lor este cu 8 milioane mai mic decât s-a susținut la începutul preluării de către Musk. Lunar, X pretinde că are un număr de 550 de milioane de utilizatori.

Dar X nu explică cum numără utilizatorii activi, notează NBC. De asemenea, susține că 1,7 milioane de utilizatori se alătură  X în fiecare zi. Conform companiei de cercetare Apptopia, aceasta este triplul numărului de descărcări zilnice ale aplicației la nivel global.

Tesla a pierdut 80 de miliarde după avertismentul lui Elon Musk

Acțiunile Tesla s-au prăbușit, în ianuarie, cu peste 12%, după ce CEO-ul Elon Musk a avertizat că se așteaptă la o încetinire a creșterii vânzărilor în acest an.

Asta în ciuda reducerilor de prețuri care au afectat deja marjele producătorului auto și au alimentat îngrijorările investitorilor cu privire la cererea scăzută și la concurența chineză, potrivit Reuters.

„Companiile de maşini chineze sunt cele mai competitive companii auto din lume. Aşadar, cred că vor avea un succes semnificativ în afara Chinei, în funcţie de ce fel de tarife sau bariere comerciale sunt stabilite”, a spus Musk la apelul Tesla privind veniturile.

Musk a declarat că va fi o creștere „considerabil mai mică”, deoarece Tesla se concentrează pe un vehicul electric mai ieftin, de nouă generație, care va fi fabricat la fabrica sa din Texas în a doua jumătate a anului 2025. Acest nou model se așteaptă să declanșeze următorul boom al livrărilor.

Acțiunile Tesla au suferit cea mai mare pierdere procentuală intraday din ultimul an, valoarea de piață de 80 de miliarde de dolari fiind ștearsă. Acest lucru a dus pierderea capitalizării sale de piață pentru luna în curs la aproximativ 210 miliarde de dolari.