Compania media RTL Group a anunțat vânzarea filialei sale olandeze, RTL Nederland, către DPG Media, cu sediul în Belgia. Tranzacția este evaluată la 1,1 miliarde de euro și este realizată în numerar. Această înțelegere presupune și formarea unui parteneriat strategic între cele două companii.

Acordul vine după ce, aproape un an mai târziu, autoritățile olandeze pentru concurență au blocat planurile RTL de a achiziționa rivalul Talpa. Argumentul folosit a fost că o fuziune a grupurilor ar crea o poziție de prea mare dominanță pe piața media olandeză.

RTL Group vinde filiala sa olandeză

Asocierea dintre RTL Nederland și DPG este cu siguranță a doua cea mai bună opțiune, dar totuși una foarte bună. Mesajul a fost dat de Thomas Rabe, directorul general al RTL Group, într-o declarație pentru Reuters.

Pentru a putea concura cu platforme internaționale de streaming precum Netflix și Disney, companiile trebuie să se extindă și să devină mai mari, a subliniat Rabe.

”Dacă nu putem face noi înşine această extindere prin consolidare, atunci suntem pregătiţi să mergem pe alte căi, cum ar fi această vânzare în Ţările de Jos”, a precizat el.

Rabe a menționat că prețul de achiziție include „o primă strategică semnificativă și este mult peste valoarea actuală de piață”.

Tranzacția este în întregime în numerar

Sub rezerva obținerii aprobărilor autorităților de reglementare, tranzacția, în întregime în numerar, este estimată să se finalizeze în jurul jumătății anului 2024. Potrivit RTL Group, câștigul de capital din această tranzacție va fi în mare parte scutit de impozit. El se va ridica la aproximativ 800 de milioane de euro.

În prima jumătate a anului 2023, RTL Nederland a înregistrat un profit operațional (EBITA) de aproximativ 69 de milioane de euro. Compania are aproximativ 800 de angajați. Vânzările sunt de aproximativ 288 de milioane de euro.

Se pun bazele unui puternic grup media

Ca parte a acestei tranzacții, companiile implicate vor forma un parteneriat strategic. Acesta va acoperi domeniile de publicitate, tehnologie de streaming, vânzări internaționale de publicitate și conținut.

”Împreună cu mărcile noastre de televiziune VTM şi RTL Belgium, vom putea construi un grup care are amploarea necesară pentru a investi în transformarea digitală a televiziunii”, a declarat Christian Van Thillo, preşedintele general al DPG Media Group.

Parteneriatul strategic convenit va avea o durată de trei ani

Parteneriatul strategic convenit va avea o durată de trei ani după încheierea tranzacției. Thomas Rabe a subliniat că, în cazul în care colaborarea decurge bine, nu există nicio rațiune pentru a nu continua acest parteneriat.

DPG Media nu este implicată în sectorul televiziunii din Olanda. Din acest motiv, este de așteptat ca acordul să fie aprobat de autoritățile antitrust, a explicat Rabe. DPG Media deține mai multe publicații periodice olandeze, atât la nivel național, cât și regional. Ea este proprietara celei mai bine vândute reviste de benzi desenate, Donald Duck, împreună cu o serie de alte reviste populare destinate publicului feminin.