Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Timbrul de mediu favorizează pătrunderea pe piaţa românească a unor maşini deosebit de poluante

Autor: | | 0 Comentarii | 1297 Vizualizari

Introducerea timbrului de mediu va reprezenta un bir în plus pentru toţi agenţii economici care vor dori să-şi înnoiască parcul auto, favorizând - totodată - pătrunderea pe piaţa românească a unor maşini poluante, slabe calitativ, a declarat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Florea Pîrvu, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România /CNIPMMR/.

'Varianta actuală a taxei de primă înmatriculare, care ar urma să fie denumită generic timbrul de mediu, va reprezenta un bir în plus pentru toţi agenţii economici care vor dori să-şi înnoiască parcul auto, documentul urmând să favorizeze pătrunderea pe piaţa românească a unor maşini deosebit de poluante, tip Euro 1 sau Euro 2, la preţuri derizorii. În plus, timbrul de mediu nu va reflecta un principiu de bază, respectat în toate ţările civilizate, potrivit căruia poluatorul este cel care trebuie să plătească', a afirmat Florea Pîrvu.

Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice /MMSC/ supune dezbaterii publice, în următoarele şapte zile, prin intermediul propriei pagini de internet, o primă variantă a proiectului de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Taxă va fi denumită 'timbrul de mediu', iar modalitatea de calcul este simplificată semnificativ.

Practic, în calculul taxei se va ţine cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi înmulţită cu valoarea în euro a fiecărui gram şi cu cota de reducere a timbrului exprimată în funcţie de vechime. Vechimea autovehiculului se calculează în funcţie de data primei înmatriculări a acestuia, se precizează la articolul 6, alineatul 5 al Ordonanţei de modificare.

Formula de calcul pentru timbrul de mediu se aplică numai în cazul autovehiculelor încadrate pe segmentul M1 (dotate cu cel mult opt locuri, fără scaunul şoferului), cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4 şi Euro 5.

Conform Anexei 3 ce însoţeşte legea, pentru maşinile Euro 1, Euro 2 şi non-euro, în formula de calcul se va ţine cont de capacitatea cilindrică a maşinii şi de nivelul timbrului de mediu exprimat în euro/cmc.

SURSA: Agerpres

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.