Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Tiberiu Pop, Cel.ro: "Nouă criza ne convine de minune"

Autor: | | 26 Comentarii | 5331 Vizualizari

Tiberiu Pop, directorul executiv al companiei Corsar Grup care administrează magazinul online Cel.ro, a profitat de criza economică, reuşind să crească afacerile companiei în fiecare an, anul trecut cifra de afaceri fiind cu 40% mai mare decât media pe industrie. Obiectivele pentru 2012 sunt creşterea recunoaşterii în piaţă a magazinului Cel.ro şi repoziţionarea domeniilor (dcshop.ro şi dc-shop.ro), cumparate recent, pentru a concura cu PCGarage.ro

Capital: eMAG este liderul pieţei de comerţ electronic. Unde se situează Cel.ro? Tiberiu Pop: Pentru CEL.ro 2011 a fost un an al schimbărilor, în primul rând pentru că am reuşit să nă mutăm din vila din Cotroceni în care am avut sediul până în luna mai a anului trecut şi care ne limita orice posibilitate de extindere, într-un spaţiu adecvat afacerii pe care o desfăşuram, spaţiu ce a adăpostit până acum un an şi ceva fostul sediul central al Ultra Pro. În al doilea rând, am reuşit să ne creştem numărul de comenzi cu peste 70%, iar cifra de afaceri cu 60% până la 59 milioane lei. Neexistând nişte cifre auditate ne este destul de greu să ne dăm seama care este cota noastră de piaţă, dar cu siguranţă a fost în creştere datorită cifrei de afaceri cu peste 40% mai mari decât media pe industrie. O parte destul de importantă din cifra de afaceri a eMAG este făcută de departamentul de corporate care nu are nici o legătură cu online-ul deci probabil cifra vehiculată de 70%  share pe online este mult mai mică. Profitul, în general, îl reînvestim în marketing şi angajări pentru că perioada curentă este cea mai propice pentru dezvoltare. Dacă în 2006-2008 tot ce înseamnă bănci/telefonie/imobiliare cumpărau orice bucată de reclamă disponibilă online sau offline acum situaţia s-a calmat, imobiliarele murind aproape cu totul pe parte de marketing, iar telefonia şi băncile reducându-şi drastic bugetele. Situaţie ce nouă ne convine de minune oferindu-ne acces la resurse care înainte nu le-am fi găsit disponibile sau care le-am fi achiziţionat de două-trei ori mai scump.

Capital: Cel.ro a preluat domeniile (dcshop.ro şi dc-shop.ro)?  Care sunt planurile de dezvoltare pentru anul acesta?

Tiberiu Pop: Nu am avut nici un plan de a prelua DCShop doar că atunci când apare o oportunitate îţi faci repede calculele şi încerci să profiţi de ea . Motivele care au stat la baza preluării sunt faptul că nu am dorit să fie preluat de un concurent de-al nostru. Noi considerăm că am preluat un brand,  nu o bază de date cu clienţi şi o platforma soft. Legat de poziţionare, în momentul de faţă încă avem  probleme în a aduce traficul site-ului la nivelul de dinainte, dar în momentul în care totul va fi în ordine îl vom poziţiona pe segmentul entuziaştilor de calculatoare / modding /jocuri pentru a putea concura mai bine cu PCGarage .

Capital: Cum vedeţi piaţa de comerţ electronic anul acesta? Cu cât vor creşte afacerile Cel.ro?

Tiberiu Pop: Toate argumentele raţionale şi semnele din piaţă indică creşterea, existând din ce în ce mai multe dispozitive conectate la internet,  fiind din ce în ce mai mulţi cei care au luat contactul cu online-ul şi care îşi pot împărtăşi experienţa pozitivă avută prietenilor şi cunoştinţelor. De asemenea, majoritatea magazinelor online mai mari rămase în piaţă sunt business-uri conduse în mod profesionist de oameni responsabili şi care înţeleg ce este online-ul oferind o experienţă bună cumpărătorilor. Mai mult nume mari au pariat anul acesta pe online, câteva exemple recente fiind Romtelecom şi Metro, situaţie care nu poate decât să îmbunătăţească credibilitatea acestui tip de business. Considerăm că după 7 ani de îmbunătăţiri CEL.ro este un magazin online de pe care merită să îţi faci cumpărăturile şi vom face tot ce ne stă în putinţă ca lumea să afle acest lucru . Nu ne-am stabilit o ţintă de creştere, tot ce ne dorim este să creştem mai mult decât creşte piaţa .

Capital: Care sunt cele mai vândute produse? Aveţi de gând să introduceţi altele noi în oferta?

Tiberiu Pop: Laptop-urile, tabletele, telefoanele mobile şi televizoarele LCD/LED. Întotdeauna am mers pe principiul că decât să facem mult şi prost mai bine învăţăm să facem mai puţine lucruri şi bine. Momentan nu avem în plan extinderea  gamei de produse comercializate pe CEL.ro, ne concentrăm pe creşterea recunoaşterii în piaţă a magazinului nostru.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.