Aproximativ 2.000 de florării înregistrate la Registrul Comerțului, având ca obiect de activitate comerțul cu flori, plante sau intermedierea vânzarii de flori, dintre care 1.900 tradiționale și 130 online, împart o piață estimată, anul trecut, la circa 200 de milioane de euro, arată datele prezentate în cadrul Conferinței Naționale a Industriei Florilor.

Dacă sectorul florăriilor clasice pierde teren, industria online de flori crește anual cu 30%;  marjele de profitabilitate sunt cuprinse între 10 – 30%. Totuşi, într-o astfel de afacere profitul nu se arată imediat, fiind nevoie de un minim de trei ani de investiţii constante pentru acest lucru.

“Majoritatea celor care îşi deschid florării online nu ia în considerare faptul că profitabilitatea variază în funcţie de cerere şi sezonalitate şi că, spre deosebire de florăriile tradiționale, aceasta coboară considerabil în perioada februarie – martie, când volumele vândute cresc. Acest lucru se întâmplă deoarece se măreşte aparatul logistic şi scade tichetul mediu de comandă”, punctează Marius Dosinescu, CEO-ul florăriilor FlorideLux.ro.

Din întreaga industrie de floristică, piața online de flori reprezintă circa 2,5%, iar din punct de vedere al valorii, circa 2,5 milioane de euro, adaugă managerul. Valoarea medie a unei comenzi în florăriile online cu care colaborează procesatorul de plăţi PayU România este de 43 de euro, sumă ce s-a menţinut în perioada ianuarie 2012 – iulie 2013.

După cum menționează Dosinescu, românii au început să prefere tot mai mult achizițiile pe internet, drept pentru care și vânzările florăriilor online cresc cu 30% de la an la an.

Ca urmare a noilor obiceiuri de consum, dar și a scăderii puterii de cumpărare, a faptului că florile se află la vârful piramidei nevoilor zilnice, industria florăriilor clasice va cunoaște un regres în 2013, piața urmând să coboare la nivelul de 190 de milioane de euro.

În ceea ce privește florăriile virtuale, acestea beneficiază de o mai mare stabilitate. La momentul actual, circa 130 de astfel de magazine online își împart piața pe care operează, din care fac parte nouă jucători importanţi.

“Florăriile FlorideLux.ro au o cotă de 25% din piaţă, ceilalţi jucători majori împart 60%, iar alte 120 de florării online declarate – 15% din aceasta”, a precizat fondatorul FlorideLux.ro.

Dosinescu adminte că piaţa de florării online are și ea dezavantajele ei, precum încrederea scăzută a consumatorilor în mediul online, serviciile neprofesionale oferite de unele florării noi care intră pe piaţă sau lipsa informaţiilor corecte disponibile pe anumite site-uri. De asemenea, multe florării online au site-urile neactualizate, rezultatele financiare nepublicate, iar datele de contact invalide.


Te-ar putea interesa și: