Potrivit unui studiu realizat de Research and Markets pe tema pietei de bauturi din Romania, piata de la noi nu este recomandata in prezent investitorilor straini din punctul de vedere al sigurantei, dar poate fi, totusi, o solutie profitabila.

Motivele pentru care studiul nu recomanda Romania sunt: o valoare redusa a PIB/cap de locuitor, cantitatea redusa de bani pe care romanii o cheltuie pe alimente, inflatia in crestere, un deficit de cont curent deloc neglijabil, precum si o reforma judiciara ramasa in urma si o rata a coruptiei destul de ridicata. Potrivit analizei, aceste elemenete nu fac decat sa blocheze potentialul pietei romanesti, ale carei elemente pozitive sunt: rezultatele bune obtinute de retaileri pe segmentul alimentar (sunt subliniate extinderile marilor retele in teritoriu), cresterea pietei, cresterea veniturilor populatiei si constinuarea cresterii in ciuda crizei internationale.

Exemplele aduse in studiu sunt Delhaize (care detine si Cora), care a achizitionat lantul La Fourmi pe ale carui magazine le rebranduieste sub sigla Mega Image, carrefour care a achizitionat Artima si le rebranduieste sub sigla Carrefour Express, precum si extinderea Real impreuna cu ideea gurpului Rewe (care detine Billa) de a face in viitor ceva achizitii.