Potrivit ierarhiei citate, românii preferă în continuare autoturismele fabricate de către producătorii germani, atât în cazul maşinilor noi, cât şi în cazul celor second hand. În clasamentul citat, Volkswagen se află pe primul loc în preferinţele românilor, cu un procentaj de 36,8%. Podiumul mai este ocupat de marca Opel, cu 23% dintre respondenţi şi de BMW, cu 18,7%.

Dacia rămâne printre maşinile preferate ale românilor, cu modelele de dinainte de 2004, cât şi cele de după acest an. La ora actuală, aproape trei sferturi dintre repondenţi (74%) deţin o maşină nouă marca Dacia, în timp ce restul s-au mulţumit cu second-hand.
Românii optează mai degrabă pentru  maşinile second-hand, decât pentru cele noi

Raportul dintre maşinile noi şi maşinile second hand este câştigat categoric, în 2011, de cele din a doua categorie cu 73,7% dintre utilizatori. Cele mai multe vehicule rulate se găsesc în Banat (80,3%), urmate de cele din Ardeal (78,7%), Moldova (76,7%), Muntenia (71,6%) şi Bucureşti (61,7%).
Nivelul de satisfacţie privind fiabilitate, costuri de întreţinere şi grad de uzură

În funcţie de gradul de satisfacţie din punct de vedere al fiabilităţii maşinilor deţinute, mai mult de jumătate dintre români (52,4%) s-au declarat mulţumiţi, primii în acest clasament fiind deţinătorii de Toyota, cu 72,8%. Îi urmează îndeaproape posesorii de Nissan (69,9%) şi Mitsubishi (68,7%).

La capitolul nivelului de satisfacţie privind costurile de întreţinere, Daewoo este pe prima poziţie, cu 55,9%. Pe următoarele două locuri se clasează Skoda (50%) şi Opel (49,1%).

Nivelul de mulţumire privind gradul de uzură în timp a autovehiculelor plasează marca Volvo 58,8% pe primul loc, urmată de Mitsubishi (52,4%) şi Toyota (51,3%). În funcţie de consumul urban, Volvo, Toyota şi Skoda au prins podiumul, în timp ce la consumul extraurban primele trei poziţii au fost ocupate de Skoda, Volvo şi Citroen.
Intenţia de cumpărare de maşini second-hand este în creştere, iar preţurile în scădere

În ceea ce priveşte intenţia de cumpărare, s-a constatat că în perioada analizată, comparativ cu anul 2010, s-a înregistrat o creştere de 15% în cazul autoturismelor second hand, în timp ce intenţia de cumpărare a unei maşini noi a înregistrat o scădere de 10%.

Totodată, modalitatea de tranzacţionare preferată a românilor este cea prin intermediul internetului, respectiv a site-urilor specializate, iar preţul şi starea tehnică reprezintă principalii factori în luarea deciziei de cumpărare.

În urma analizării datelor furnizate de AutoIndex, instrument de măsurare a pieţei auto second hand, reiese că preţul mediu al unui autoturism rulat a înregistrat o scădere de 9,6% în perioada ianuarie – noiembrie 2011, scădere considerată de către specialişti ca fiind "normală", pe fondul crizei economice care a afectat în anul 2011 piaţa auto naţională.

Vechimea parcului auto naţional este între 6 şi 10 ani, nivel care se situează în parametrii mediei europene, relevă analiza citată.