Conform datelor statistice, 77% dintre cei chestionaţi au declarat că s-au gândit la consumul de combustibil al viitoarei maşini, în timp ce 60% au luat în calcul fiabilitatea şi 59% costurile cu întreţinerea.

La distanţă relativ mare se află siguranţa autoturismului/testele Euro NCAP (28%), aspectul exterior (18%) şi aspectul interior (12%). De asemenea, mărimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre repondenţi, cu un procent în plus faţă de cei 10% care se uită la păstrarea valorii în timp a autoturismului.

Alte criterii ale cumpărătorului român de maşini se referă la: nivelul de poluare (8%), culoarea maşinii (4%), demarajul (3%) şi dimensiunile autovehiculului (2%).

Prin comparaţie cu femeile, bărbaţii aleg într-o mai mare măsură un autoturism după fiabilitate (62%). În schimb, femeile sunt mai interesate de consumul de combustibil (81%), în comparaţie cu criteriile alese de bărbaţi.

Românii cu studii superioare aleg un autoturism după fiabilitate şi nivelul de siguranţă şi se uită mai puţin la consumul de combustibil şi la aspectul exterior al maşinii, se precizează în studiul Daedalus Millward Brown.

Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 2.686 proprietari de autoturisme din România.