Studiul arată că 69% dintre producătorii de mobilă estimează că, până la finele anului, le va creşte cifra de afaceri, 26,8% că va stagna, în timp ce numai 4,2% se aşteaptă la pierderi. Mare parte dintre aceştia au estimat creşteri realiste ale businessului în 2016. Mai exact, cei care se aşteaptă la creşteri de peste 25% sunt cei care, la ora actuală, au un potenţial uriaş, câtă vreme aceia care se aşteaptă ca cifra de afaceri să stagneze nu au, în prezent, o poziţie dominantă în piaţă. Astfel, 63,4% dintre ei susţin că le vor creşte afacerile între 0 şi 25%, 16,9% preconizează o majorare între 26% şi 50%, 4,2%  o creştere cuprinsă între 76 şi 100%, în timp ce doar 1,4% se aşteaptă la creşteri de peste 200%. 

În ceea ce priveşte evoluţia industriei în anul 2016, 43,7% se arată optimişti, în timp ce 16,9% pesimişti. 

Printre principalele motive care stau la baza eşescului producătorilor români de mobilă în faţa întreprinderilor cu capital străin se află modul în care managerul îşi fundamentează deciziile, mai arată sursa citată. Astfel, majoritatea deciziilor se bazează pe situaţia de la nivelul întreprinderilor, care nu reflect evoluţia pieţei decât dacă, antreprenorul este lider de piaţă, şi pe instinct, fără să analizeze factorii de influenţă ai industriei sau cererea din partea clienţilor.

Cei mai mulţi producători se cred analişti economici care ştiu în ce direcţie evoluează economia. Cu toate acestea, în timpul crizei, toţi aceşti “experţi” au falimentat sute de afaceri sau au resimţit scăderi puternice ale cifrei de afaceri, în special la nivelul IMM-urilor care domină piaţa ca număr.

Studiul spune şi că, acum, 69% dintre producătorii de mobilă analizează în prezent datele evoluţiei industriei, în timp ce 31% nu o fac. Printre sursele acestora se află presa, revistele de specialitate sau website-urile care oferă informaţii privind industria de mobilă. În funcţie de experienţa din piaţă şi nivelul întreprinderilor, se disting două tipuri de întreprinderi. Primele sunt cele care domină piaţa după venituri, IMM-urile, şi analizează evoluţia industriei, iar la polul opus sunt cele care domină piaţa ca număr, microînreprinderile, care nu analizează datele evoluţiei industriei.

Cu toate acestea, încrederea producătorilor de mobilă în aceste date, este destul de scăzută. Prin urmare, 42,2% sunt de părere că deciziile le sunt influenţate în proporţie de 0% sau 25%. Importanța analizării industriei de mobilă pentru fiecare producător diferă în funcție de nivelul la care se află întreprinderea proprie (întrepridere mare, IMM) existind însă o atitudine generală conform căreia majoritatea producătorilor consideră analiza industriei importantă și foarte importantă  pentru extinderea afacerii.

Totodată, 53,4% dintre ei consider că analiza industriei de mobilă este important şi foarte important pentru întreprinderea lor, iar 26,6% sunt de părere că este neimportantă sau foarte neimportantă. 


Producătorii de mobilă consideră că principalele 3 beneficiile cheie ale analizării industriei constau în identificarea factorilor care influențează industria, înțelegerea evoluției industriei şi reducerea costurilor datorită creșterii eficienței decizionale.

Concluziile studiului evidențiază că producătorii de mobilă sunt conștienți de beneficiile pe care le aduce invesția în informațiile ce analizează industria însă, un procent foarte mic dintre aceștia aleg să facă o astfel de investiție din cauză unor factori precum lipsa ofertei din piața internă, prețul ridicat pentru un IMM, lipsa timpului și a unui departament intern (obiectiv) ce poate efectua astfel de analize sau supraaprecierea calitățiilor proprii de analiză. Dintre care, mai bine de 50% dintre producătorii de mobilă consideră că pot transforma informațiile din rapoartele de analiză ale industriei de mobilă într-un avantaj competitiv.

 La acest studiu au participat 100 de antreprenori din industria de mobilă.