Institutul Naţional de Statistică – INS ar trebui să modifice metodologia de monitorizare a turiştilor străini care vizitează România, întrucât numărul acestora este mult mai mare decât cel menţionat în rapoartele publicate de această instituţie, a declarat luni preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderile Private Mici şi Mijlocii din România – CNIPMMR, Florin Jianu.

„Ne dăm seama de acest lucru doar corelând nişte date care sunt la îndemâna oricui. De exemplu, numărul turiştilor străini care intră prin aeroportul Otopeni. Sunt câteva milioane anual. Tot aşa, ne uităm la ce raportează cei de la Castelul Bran sau de la Castelul Peleş, care au peste un milion de vizitatori şi 60% dintre aceştia sunt străini. Deci, dacă facem un calcul matematic, aritmetic, şi adunăm iese cu mult mai mult decât cei 1,7-1,8 milioane pe care le raportează INS”, a explicat Jianu, conform Agerpres.

Potrivit acestuia, semne de întrebare ridică şi faptul că ţările din jurul României raportează turişti străini de câteva ori mai mulţi decât ţara noastră.

„Nu este posibil ca Bulgaria să aibă peste 10 milioane de turişti străini, Ungaria să aibă 15-18 milioane de turişti străini, adică ţările de lângă noi, iar noi să avem 1,8 milioane. Deci, e o problemă la măsurătoare”, a arătat el.

Demontarea unui mit

Florin Jianu recomandă ca INS, alături de industrie şi alături de minister, să se aşeze la masă şi să schimbe această metodologie pentru monitorizarea turiştilor străini care vizitează România.

În același timp, președintele CNIPMMR insistă asupra faptului că nu voucherele de vacanţă au ţinut turismul din România.

Voucherele de vacanţă au însemnat, anul trecut, doar 20% din cifra de afaceri a antreprenorilor din turism şi nu au avut un impact semnificativ asupra preţurilor, astfel că trebuie demontat mitul că aceste tichete au ţinut turismul românesc, susține Jianu.

„Trebuie să demontăm un mit că voucherele de vacanţă au ţinut turismul din România. Media ca pondere în cifra de afaceri este nu mai mult de 20% la unităţile turistice din România. A fost un sprijin necesar, dar nu covârşitor”, a spus Florin Jianu.

Potrivit acestuia, preţul mediu de cazare a fost anul trecut între 110 şi 200 de lei, neexistând modificări substanţiale faţă de anul anterior.

Profilul antreprenorului român din turism

„Deci, serviciile nu s-au scumpit din cauza voucherelor. Acestea au avut impact de 10-20 de lei, adică nesemnificativ, nu a existat o dublare a preţurilor sau o schimbare dramatică”, a arătat Florin Jianu.

CNIPMMR a realizat un profil al antreprenorului român din turism, a adăugat el. Media de vârstă este de 46 de ani, 90% dintre antreprenori au studii superioare şi au 14 ani de experienţă în medie.

„Ei lucrează 54 de ore pe săptămână, ceea ce înseamnă 10-12 ore pe zi, adică un efort semnificativ pentru orice tip de antreprenori”, a subliniat şeful CNIPMMR.

Florin Jianu a mai spus că peste jumătate dintre antreprenorii din turism se plâng de concurenţă neloială din partea unităţilor neclasificate. Mai mult, 9 din 10 antreprenori din turism se autofinanţează, adică mai mult decât media generală de 8 din 10 la IMM-uri.


Te-ar putea interesa și: