Operatorul cafenelelor Starbucks a anuntat ca va inchide 61 dintre cele 85 de magazine ce le detine pe piata din Australia, concentrandu-se sa ramana profitabil in cele mai mari trei orase, Sydney, Melbourne si Brisbane.

Starbucks a anuntat de asemenea ca va inchide 600 de cafenele neprofitabile din SUA si va disponibiliza 1.200 de angajati part-time si full-time pe fondul scaderii economice si a cresterii concurentei. Cu toate acestea compania isi va mentine dezvoltarea pe pietele internationale.

Howard Schultz, CEO-ul Starbucks, a declarat ca inchiderea cafenelelor din Australia reprezinta o reorientare a operatiunilor, nu o retragere. Schultz a adaugat ca aceasta decizie va ajuta extinderea pe pietele internationale.

Starbucks a deschis prima cafenea pe piata australiana in anul 2000, in cadrul unui proiect de expansiune rapida. Insa compania americana a intanlint pe aceasta piata o concurenta acerba si o adevarata traditie a cefenelelor din marile orase.

Compania se confrunta in acest moment cu un declin al profitului, declin realizat pe fondul economiei americane foarte slabe cat si pe fondul aparitiei competitorilor.

Sursa: Reuters