Spotify are un nou plan pe care vrea să-l implementeze. Mai exact, potrivit BBC, compania suedeză se află în căutarea unor instrumente care să o ajute să-şi targeteze mai eficient utilizatorii care nu plătesc pentru versiunea Premium. Un alt lucru pe care compania vrea să îl facă este să atragă cât mai mulţi cumpărători de publicitate.

De menționat este faptul că Spotify nu a pierdut timpul, iar ideea este mai reală ca niciodată. Compania a depus actele pentru un brevet care descrie o modalitate de folosire a microfonului, pentru a afla cât mai multe date despre proprii utilizatorii. Microfonul poate capta sunete care ajută compania să înţeleagă mai bine utilizatorii şi nevoile acestora.

Astfel, conform descrierii care însoţeşte brevetul, instrumentul închipuit de Spotify va folosi microfonul pentru a ajuta compania suedeză să deducă vârstă, genul, originea şi, foarte interesant, starea emoţională a utilizatorilor.

Cum vor fi afectați utilizatorii Spotify

De asemenea, în funcţie de starea emoţională a utilizatorului, Spotify va personaliza reclamele şi recomandările muzicale pe care le realizează prin listele personalizate de melodii. Mai exact, ascultătorii vor primi reclame cu un conținut de care cu siguranță vor fi interesați.

În aceleaşi scopuri, vor fi folosite şi alte sunete, precum claxoanele maşinilor sau sunetul tastaturilor. Acestea vor ajuta Spotify să înţeleagă unde se află şi ce face utilizatorul şi, la fel, să-i facă recomandări şi să-i afişeze reclame în consecinţă.

Din păcate însă, ascultarea utilizatorilor este una dintre cele mai intrusive strategii la care pot apela companiile care câştigă bani din publicitate digitală, iar utilizatorii ar putea avea o reacție negativă când vor afla, aşa cum a fost şi cazul Facebook, în urmă cu mai mulţi ani.

De menționat este faptul că Spotify a depus brevetul în 2018 şi i-a fost acordat acum. Asta înseamnă că punerea în funcţiune a unui astfel de instrument poate fi o chestiune doar de timp.