Pe piața de divertisment din România segmentul de jocuri video și e-sports ocupă poziția a doua ca și creștere procentuală, conform unui studiu efectuat de PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO).

Piața de jocuri video și e-sports a ajuns la 136 de milioane de euro, de 4 ori mai mult decât drepturile TV pentru campionatul de fotbal intern și aproape la egalitate cu banii generați de toate competițiile sportive în România.

League of Legends, de exemplu, este ultimul joc în care se formează echipe și competiții în România, iar pe plan european acest tip de e-sport generează un interes uriaș. 14.000 de spectatori au asistat anul trecut la finala mondială de CounterStrike.

E de așteptat ca dezvoltarea pieței să devină tot mai accentuată, inclusiv în România, având în vedere că și companii mari precum Nike și Adidas au început să intre în branșă pentru a sponsoriza vedetele în ascensiune.

Practic, să ne așteptăm ca în următorii 5-10 vedetele generațiilor tinere să nu mai fie vloggeri sau vedetele din sportul clasic ci performerii din aceste competiții de e-sports.