Juan Jose Cepria Pamplona, manager de proiect al companiei Acciona, care construiește autostrada susține că este nevoie de materiale puternice pentru a construi drumuri, iar cenușa de hârtie îndeplinește toate cerințele tehnice.

El a adăugat că spre deosebire de ciment, aceasta seste și mult mai ecologică,  relatează Euronews.

„În construcția de drumuri, avem nevoie de cele mai puternice materiale. Și pentru asta de obicei folosim ciment. Dar această cenușă de hârtie nu doar că arată ca cimentul, ci îndeplinește toate cerințele tehnice. În plus, este și mai ecologică”, explică Juan Jose Cepria Pamplona.

Totodată, firma care construiește autostrada consideră că utilizarea cenușii de hârtie în loc de ciment îi va permite să reducă semnificativ amprenta de carbon a șoselei.

„Impactul potențial al proiectului este enorm. Am calculat că putem elimina 65-75% din emisiile de CO2 asociate. Și, la o scară mai largă, am putea economisi până la 18.000 de tone de ciment pe an”, spune Cepria Pamplona.

Spania are planuri mari pentru infrastructură

Pe lângă reducerea emisiilor de carbon, prin utilizarea cenușii de hârtie, adică deșeuri de hârtie și celuloză arse care nu mai pot fi reciclate, compania transformă într-o resursă gunoiul, care cel mai probabil ar ajunge într-un depozit de deșeuri.

De menționat este faptul că autostrada din La Font de la Figuera este unul dintre cele trei proiecte pilot de acest fel, dar Juan Jose spune că Acciona are planuri mari pentru viitor.

Amintim faptul că proiectul paperChain, care reunește 20 de parteneri din 5 țări, intenționează să utilizeze 15% din deșeurile de hârtie care ajung în depozitele de gunoaie și să le transforme în materii prime secundare. Acciona fiind membră a acestui proiect.

Totodată, trebuie subliniat faptul că această inițiativă face parte din strategia industrială mai largă a Europei de a asigura o abordare mai sustenabilă a resurselor naturale, și își propune să valorifice deșeurile generate de industria de hârtie și celuloză din Europa.