Puternicele sindicate ale VW sunt îngrijorate că declinul de 3,8% în producţia de vehicule înregistrată în primul semestru din 2017 în Germania, pe fondul cererii mai reduse pentru modelele Golf şi Passat, ar putea duce la noi reduceri de costuri pe piaţa internă, unde forţa de muncă este mai costisitoare. 

În noiembrie, cel mai mare producător auto din Europa a încheiat un pact cu sindicatele pentru reducerea numărului de locuri de muncă şi scăderea costurilor de cercetare-dezvoltare, pentru revitalizarea brandului VW. 

Pentru a contracara orice probleme la Wolfsburg, principala fabrică a VW, cu peste 60.000 de angajaţi, conducerea ar trebui să ia măsuri pentru producerea a încă 40.000 de SUV-uri Tiguan, care în prezent este cel mai cerut model VW, a explicat Bernd Osterloh. 

„O capacitate ridicată de utilizare a fabricilor din Germania este crucială pentru succesul companiei şi realizarea pactului încheiat în noiembrie. Numai printr-o capacitate ridicată de utilizare putem îndeplini ţintele de productivitate", susţine şeful consiliului angajaţilor Volkswagen. 

Reprezentanţii VW nu au putut fi contactaţi pentru a comenta declaraţia. 

Conducerea Volkswagen vrea să majoreze productivitatea la fabricile din Germania cu 7,5% anul acesta şi anul viitor şi cu încă 5% în 2019 şi în 2020, reducând costurile fixe, cele legate de cercetare-dezvoltare, achiziţii şi operaţiuni de productive. 

Consiliului angajaţilor Volkswagen vrea ca noul model să fie produs la una dintre cele trei fabrici din Germania, Wolfsburg, Emden sau Zwickau, a precizat Osterloh conform Reuters, preluat de Agerpres. 

Deja uzina din Wolfsburg a fost aleasă pentru producerea unui SUV de la divizia spaniolă a VW – Seat – în 2018, folosind platforma modulară MQB care este utilizată şi la Tiguan. 

Conform acordului din noiembrie, Volkswagen va realiza economii anuale de 3,7 miliarde de euro (3,92 miliarde de dolari) până în 2020 şi va concedia 30.000 de angajaţi ai brandului VW, ca parte a planului de majorare a profitabilităţii şi a concentrării pe vehiculele electrice şi autonome. 

Volkswagen este sub presiune pentru a-şi reduce cheltuielile anuale de capital, care în prezent se ridică la 12 miliarde de euro. Ca o concesie făcută angajaţilor, VW a acceptat să producă două vehicule electrice la fabricile din Germania, în Wolfsburg şi în Zwickau. 

Reducerile de costuri includ trei miliarde de euro la fabricile din Germania şi încă 700 de milioane de euro în afara ţării. Cele mai afectate de concedierile din afara Germaniei vor fi Argentina şi Brazilia. 

În timp ce efectuează concedieri, brandul VW va crea 9.000 de noi locuri de muncă prin investiţii în noi tehnologii. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.