Restructurarea şi schimbarea strategiei editoriale din prima jumătate a anului trecut, măsuri care s-au reflectat în rezultatele de audienţă şi financiare din ultimele şase luni ale lui 2011, au adus Capital în poziţia fericită de a demara un proiect de dezvoltare la începutul acestui an. Astfel, Capital îşi propune să-şi consolideze poziţia de lider al publicaţiilor economice româneşti şi să continue integrarea print-online, un proces mai complicat şi mai îndelungat decât ar părea la prima vedere. Anul 2011 a însemnat, pentru publicul românesc interesat de informaţiile economice, o deschidere mai mare asupra contextului mai larg. Schimbarea perspectivei vine ca urmare a realităţilor faptice – economia românească este strâns legată de economia mondială şi în special de economia europeană – şi mai ales a „descoperirii“ potenţialelor ameninţări asupra economiei locale ce vin din exterior. Criza din zona euro este, în acest moment, una dintre cele mai importante ameninţări la adresa creşterii economiei româneşti, din cauza dependenţei acesteia de exporturile către Occident. Nevoia de informaţii şi de opinii de calitate cu privire la fenomenele economice internaţionale s-a transformat pentru Capital într-o obligaţie faţă de cititorii săi.
Printr-o serie de investiţii mai puţin obişnuite în presa românească în aceste vremuri, Capital devine partenerul exclusiv în România al cunoscutei reviste britanice The Economist, practic, cel mai important titlu economic la nivel mondial în acest moment. Parteneriatul presupune publicarea unei selecţii de analize şi comentarii ale The Economist în paginile şi pe site-ul capital.ro, o serie ce debutează în acest număr în paginile 11-13. Pe lângă The Economist, Capital este şi partenerul în România al platformei de analiză geopolitică americane Stratfor. 
CAPITAL
ISTORIE Capital împlineşte anul acesta 20 de ani de prezenţă în România, fiind iniţial un titlu al grupului de media elveţian Ringier. În toată această perioadă, Capital nu a fost doar o sursă de informaţii economice, ci un adevărat reper în piaţa media locală. La Capital şi-au început cariera personalităţi importante şi jurnalişti de prestigiu.
REVISTA Capital are actualmente vânzări medii pe ediţie de puţin peste 11.000 de exemplare, fiind cel mai bine vândut săptămânal economic şi de afaceri local, cu o evoluţie stabilă pe tot parcursul anului trecut. Ultimul studiu de audienţă al BRAT, valabil pentru cele nouă luni care s-au încheiat la 31 ianuarie 2012, indică un număr mediu de 111.000 de cititori pe ediţie.
ONLINE Site-ul capital.ro este a doua sursă de informaţii economice din România, cu un număr mediu zilnic de circa 60.000 de vizitatori unici. Vârfurile de audienţă înseamnă peste 80.000 de vizitatori unici zilnic.
THE ECONOMIST
ISTORIE The Economist este una dintre cele mai vechi publicaţii din lume, primul număr ieşind din tipar în 1843. O bună parte din existenţa sa, s-a făcut remarcată ca o publicaţie de elită, independentă. Avansul global s-a produs în ultimii 20 de ani, britanicii reuşind să devină lider mondial al săptămânalelor economice.
REVISTA Potrivit datelor ABC, The Economist are vânzări medii săptămânale de 1,4 milioane de exemplare, cu 50% mai mari decât în 2005. The Economist este una dintre puţinele publicaţii ce au o distribuţie cu acoperire globală şi o reţea de corespondenţi internaţionali.
ONLINE Revista a ales o strategie de online relativ diferită de a altor publicaţii, conţinutul site-ului fiind construit în jurul materialelor din ediţia tipărită. De un real succes se bucură aplicaţiile pentru iPad şi Android ale The Economist, ce au avut până acum peste 3 milioane de descărcări şi au circa 300.000 de abonaţi plătitori.