În opinia oficialului Renault, acuala criză a datoriilor va obliga compania pe care o conduce să intre în „modul de criză” în ruropa, iar o situație similară poate întâlni și aliatul Nissan în Japonia. Carlos Ghosn consideră că o parte din vina pentru actuala situație aparține guvernelor din statele europene unde există uzine de asamblare. Acestea forțează producătorii să nu își restructureze activitatea și să nu facă disponibilizări în ciuda faptului că există o reală problemă cu producția excedentară.
„Într-un orizont de 10 ani nu am nici o îndoială că lipsa restructurării, mai ales la companiile care au neapărată nevoie de așa ceva, va fi o piedică pentru găsirea unei strategii de dezvoltare. Atât timp cât nu îți reorganizezi activitatea e posibil să supraviețuiești dar, cu timpul, devii tot mai slab”, a declarat Ghosn la New York, înaintea deschiderii expoziției auto din „Marele Măr”.
Reacția șefulului Renault vine după ce, în martie, vânzările mărcii sale pe piața franceză au scăzut cu nu mai puțin de 30%. Acest rezultat extrem de slab a forțat compania să își revizuiască până și prognozele privind evoluția piaței europene. În februarie, Carlos Ghosn declara că se așteaptă la un recul de circa 3%, dar acum declinul este eestimat la 5%.
În ciuda declinului pronunțat al pieței franceze, Renault nu poate face restructurări ale capacității decât cu acordul guvernului din Hexagon, care este cel mai mare acționar, deținând un pachet de 15%. CA și Renault, companii precum Fiat sau PSA sunt nevoite să mențină o producție excedentară în statele de origine, în ciuda declinului pronunțat al pieței.
În prezent se estimează că 20% din producția realizată de constructori în Europa nu își poate găsi clienți generând stocuri masive.