Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Șeful Renault-Nissan, pe cale de a pune mâna pe cea mai mare uzină auto din lume

Autor: | | 4 Comentarii | 4929 Vizualizari

Uzina AvtoVAZ din Togliatti, Rusia, tocmai și-a majorat capacitatea de la 1,2 milioane de mașini pe an la peste 1,5 milioane. A șasea linie de asamblare a fost inaugurată pe 4 aprilie în urma unei investiții de 400 de milioane de euro. Renault deține din 2008 peste 25% din acțiunile mega-uzinei și, în prezent, poartă negocieri pentru majorarea participației.

Situată la circa 1.000 km sud-est de Moscova, fabrica din Togliatti a fost şi a rămas cea mai mare din Rusia însă, odată cu majorarea capacităţii la peste 1,5 milioane de unităţi, poate deveni uzina cu cea mai mare producţie din lume. Supranumit „Detroit-ul rusesc”, oraşul Togliatti din regiunea Samara este complet dependent de această uzină şi de furnizorii de componente amplasaţi în jurul acesteia. Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, încearcă de ani buni să preia controlul asupra acestui mastodont cu o suprafaţă de 600 de hectare. Miza investiţiei Renault, care depăşeşte în acest moment 1 miliard de euro, este cucerirea pieţei ruse, o zonă a globului care, conform estimărilor, va creşte enorm în următorii ani. Cu numai 230 de vehicule la 1.000 de locuitori, dar cu venituri aflate în continuă creştere, piaţa din Rusia va depăşi în mai puţin de trei ani vânzările din Germania. Cel puţin aceasta este estimarea celor de la Ernst&Young care consideră că în marele stat răsăritean vor fi comercializate în 2015 circa 3,4 milioane de autoturisme faţă de 2,8 milioane în acest an. AvtoVAZ produce în prezent doar modele Lada însă, în viitor este de aşteptat ca de pe liniile de asamblare din Togliatti să iasă şi modele Renault şi Nissan. Cel mai nou produs al AvtoVAZ este Lada Largus, o clonă a modelului Dacia Logan MCV. Marca Lada este cea mai căutată de clienţii ruşi având vânzări totale de 578.387 de unităţi în 2011. Renault a comercializat anul trecut 154.734 unităţi poziţionându-se pe locul patru, după Chevrolet şi Hyundai, iar Nissan a vândut 138.827 de autoturisme. Colaborarea Renault-Nissan-AvtoVAZ a ocupat anul trecut circa 33% din întreaga piaţă auto rusă. Puteţi citi aici un amplu reportaj realizat de Capital la Togliatti în momentul semnării acordului dintre Renault şi AvtoVAZ.
Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.