Posibilitatea lansării unui mini iPad a apărut încă de acum doi ani, atunci când a apărut primul iPad. Zvonurile de acum sunt alimentate de mass media din Coreea de Sud, China şi Taiwan, care susţine că Apple a comandat ecrane Samsung cu o diagonală de 7,86 inch, adică ar măsura aproximativ două treimi din dimensiunea atualului iPad, care are o diagonală de 9,7 inch.

Reprezentanţii Apple şi furnizorii companiei au refuzat să comenteze.

"Din punct de vedere competitiv, noi credem ca un mini iPad la un preţ mai mic ar fi cel mai rău coşmar pentru ceilalţi jucători din piaţă. Cei mai mulţi competitori întâmpină deja dificultăţi să egaleze iPad 2 şi noua tabletă", spune analistul Shaw Wu. Iar preţul nu ar fi singurul punct de atracţie al unei tablete de mici dimensiuni: un model de 7 inch ar încăpea în multe genţi de mână, spre deosebire de iPad-ul curent.

În privinţa preţului unei mini tablete, analiştii susţin că producţia ar putea costa în jur de 250 de dolari, fără costurile de dezvoltare, ambalare sau brevetele de invenţie. Astfel, preţul unei tablete de mici dimensiuni ar putea fi de circa 330-350 dolari. "Primul lucru pe care trebuie să-l avem în vedere este că Apple nu va vinde un produs neprofitabil", spune Rhoda Alexander de la iSuppli.

Însă un iPad mai mic ar fi o adevărată durere de cap pentru dezvoltatorii de software-uri.

În octombrie 2010, Steve Jobs spunea: "Motivul pentru care nu am face o tableta de 7 inch este că noi nu credem că se poate realiza o tabletă bună cu o astfel de diagonală. Tabletele de 7 inch sunt prea mari pentru a concura cu un smartphone şi prea mici pentru a concura cu un iPad. Există limite clare în ceea ce priveşte cât de aproape poţi plasa fizic elementele pe un ecran tactil pentru ca utilizatorii să le poate atinge, muta sau prinde. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care credem că domensiunea de 10 inch este cea minimă necesară pentru a crea aplicaţii pentru tabletă cu adevărat bune".