Noul aeroport internaţional din Berlin (BER) nu poate fi numit un proiect de succes. După numeroase probleme legate de abaterile de la parametrii tehnici şi amânarea constantă a termenului de finalizare a lucrărilor, experţii au constatat acum că această construcţie conţine circa 66.000 de probleme, după cum a relatat publicaţia The Local.

Astfel, după opt luni de verificări, directorul tehnic al proiectului, Horst Amann, a primit un raport care menţionează 66.500 de erori ce fac imposibilă deschiderea aeroportului.

Cele mai grave probleme vizează sistemul de securitate în caz de incendiu – pe ici-colo au fost uitate zidurile de protecţie. Din motivul respectiv, data finalizării proiectului a fost deja amânată într-un rând pentru iunie 2012, însă, se pare, că situaţia nu a fost remediată.

Numeroasele probleme tehnice şi deficienţe au determinat creşterea costurilor construcţiei. Dacă iniţial costurile lucrărilor fuseseră estimate la 1,2 miliarde de euro, în prezent se apreciază că noul aeroport va costa aproximativ 5 miliarde de euro.

În urmă cu un an, Capital.ro scria despre amânarea aeroportului de la Berlin și câteva dintre cauzele deschiderii.

Costurile suplimentare erau apreciate la circa 1,17 miliarde de euro. Inaugurarea noii aerogări, unul dintre cele mai mari şantiere din Germania, a fost anulată in extremis în luna mai din cauza unor deficienţe în sistemul antiincendiu. Amânarea a stârnit critici vehemente, deoarece a fost anunţată cu aproximativ o lună înaintea inaugurării oficiale.

Iniţial, Aeroportul Internaţional Berlin-Brandenburg Willy-Brandt (BER) ar fi trebui să intre în funcţiune în toamna lui 2010, cu obiectivul de a conferi capitalei germane strălucirea economică internaţională ce încă îi lipseşte.

Era destinat să devină cel de-al treilea aeroport al ţării ca mărime, după Frankfurt şi Munchen. Willy-Brandt va înlocui cele două aerogări care deservesc în prezent Berlinul, Tegel şi Schönefeld, ce îşi vor continua temporar activitatea, cu un trafic anual de 24 de milioane de călători.

Sursa: Agerpres


Te-ar putea interesa și: